Hoe makkelijk kun je reisvrienden maken!?!? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Moek - WaarBenJij.nu Hoe makkelijk kun je reisvrienden maken!?!? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

Hoe makkelijk kun je reisvrienden maken!?!?

Door: Mokum

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 November 2011 | Thailand, Bangkok

Ik blijf het zeggen; wat een land is dit. Ik begeef me dan nu in een wat toeristischer gebied, maar als nog; wat een drukte qua verkeer en alles, maar wat kom je ook weer heerlijk tot rust hiero.

Maandagochtend met Ozzy naar de maandagmorgenmarkt geweest. Paar kleine dingetjes gehaald; dvd's om te branden, handdoek, pet, bandana, etc. Toen we terug kwamen bij t huis, moesten we gelijk weer aan t werk, want alle rijst die we de vorige dag hadden geoogst, moest uitgespreid worden om te drogen. Al die Thai mensen veroorzaakte bijna een ongeluk daar in die bocht voor Ozzy ze huis, want iedereen was maar aan t zwaaien, roepen en lachen omdat ze 2 blanken zagen werken met rijst, echt fantastisch. 's Middags met Oz en Beer naar Kohrat gweest om een buskaartje te kopen voor de reis naar Chang Mai. Toen we terug waren hadden we een paar biertjes op t terras, er kwamen wat mensen langs die ons ''joinde'', maar om 6 uur sloeg de sfeer totaal om. Dreigende wolken en een raar kleurtje zorgde voor wat ophef, want moesten we de gok nemen om de rijst te laten liggen of toch ASAP in zakken te doen?!? Voor t laatste werd gekozen dus als een mfucker, met hulp van alle kanten, al die fucking rijst in zakken gedaan en gelukkig waren we na een uurtje klaar. Tering, wat ga je daar kapot van zeg:P ik moet wel zeggen dak denk liever met een paar 25'ers op me schouder loop, want dat gaat niet zo jeuken als die rijst...
We zouden uit eten gaan die avond en gelukkig deden we dat ook ondanks de werkverschaffende rijst, dus rond 7 uur naar de Koreaanse bbq. Best wel lekker gegeten eigenlijk, leren eten met stokjes ook nog is, dus was een zeer productieve en smakelijke avond. Lever en nier op van een varken, ook niet alledaags in NL en ook niet heel erg aan te raden, maar t was te doen;) daarna nog ff een goeie naborrel met Oz op ze terras gehad en ff gepraat over Chang Mai en waar ik allemaal voor moest oppassen...

De dinsdagochtend verliep zoals vele ochtenden; wakker worden met koffie en zon in je bek. We hebben veel in t huis gedaan die ochtend, denk aan lampen vervangen, indeling van de woonkamer veranderd, dvdspeler aangesloten, kastje in elkaar gezet, etc. Daarna een heerlijk lekker groot ''English Breakfast'' gekregen(4 plakken bacon, 3 worstjes, eieren, etc. :D:D:D) Daarna volgas hardhouse en ac-dc aan in t huis en verder gegaan. Wist je dat als je hier in Thailand de muziek hard zet in je huis, ze met grotere speakers aan komen loopen?? Ze zeggen: is dit alles? Dat kan veel harder!!:D haha fantastisch:P stelletje leipos hiero...! 's Middags verder nog ff filmpie opgezet, maar na een uurtje kwam er een vriend van Oz langs dus ff buiten gezeten en wat geouwehoerd....en toen was ik bijna de tijd vergeten! 7 uur moest ik bij de bus zijn in Khorat, maar ik moest ook nog me fucking tas inpakken en eten....en t was al kwart over 5...en naar Khorat was ook nog eens 3 kwartier...dus dat was allemaal weer geniaal gepland!!:D:D Toch nog rond kwart voor 7 aangekomen, wat drinken en peuken voor onderweg en de bus in.....fucking hell, ik was de enige blanke!:P naja, dan maar ff geen engels...nog wel geprobeerd te praten tegen 1 maar die keek me zo dom aan dak t maar liet...af en toe een half uurtje geslapen, maar niet heel erg veel. Ben ik achteraf wel blij meej, want ben hier in Chang Mai al 3 mensen tegen gekomen wiens geld/tas gestolen waren...
Onderweg kregen we nog gratis eten ergens in een soort van busrestaurant, klein beetje fruit genomen want de rest was neit te nassen, en maar weer in me slaapcabine plaats genomen. 7 uur de volgende ochtend aangekomen, Ozzy ff een belletje gegeven dat t goed ging en gelijk maar ff een taxi pakken en naar t ouwe centrum van Chang Mai, op zoek naar een 'verblijfaccomodatie';) Ik werd naar Mr. Whiskey Trek gebracht( ''you are never drunk alone'' was hun slogan hahahahahhahahhaha). Schitterend, 100 baht voor de taxi, 200 baht voor een kamer per nacht, geniaal...! Ff een uurtje op bed gelegen en toen t stadje maar ff verkennen. Gegeten bij een kleine bakkerij, thaise full body massage genomen verder op en weer ff ergens wat gegeten. Mooie stad is dit hoor, overal winkels, eten, winkels, eten...en veel tempels:P beetje bier gedronken en mensen leren kennen, savonds om de hoek hier ff gewoon patat en cheeseburger gegeten en 's avonds; uitgaan!! Op t dak van een gebouw geweest, echt relaxt chillen is het daar. Uiteindelijk die avond naar iets van 5 verschillende barren geweest, 1 uur maar naar me nest gegaan, was er aardig klaar meej. Volgende ochtend kwam ik beneden en toen leerde ik Martien en Buj kennen(Zwitserse en Nederlandse). Zij gingen die dag naar de tijgers en de olifanten en ze vroegen of ik mee wilde. Geniaal, ik ga wel meej. Echt onwijs toffe vrouwen waren dat(jaja vrouwen, ze waren 30 en 29;)) en echt een mooie dag gehad. Hoop gepraat, gelachen en foto's gemaakt. 's Middags hebben ze me ff een mooi eettentje laten zien waar je voor weinig, lekker eten kunt bestellen. Ik bestelde natuurlijk weer iets zonder te zeggen: NOOOOOO SPICY!!!. Godver, heel me bek weer verbrand:P Daarna kwam ik een beetje in een dip, was alleen op me kamer en ging alleen ergens wat eten...maar toen dacht ik weer van: WHAT THE FUCK, you'r never alone here!! Dus teruggegaan na me pizza, want Valentina, Buj en Martien wilde rond 8 uur uitgaan naar die 'Rooftopbar', die ene op dat dak. Ik dacht van, fuck it ik gag ewoon. Toen we daaro zaten kwamen opeens ''Jiggo(volgens mij en Jordan'' erbij zitten, vrienden van Valentina. Jiggo kwam uit Slovenie net als Valentina en Jordan kwam uit Engeland. Fucking hell, wat heb ik gelachen met die gasten jongen...hele avond zitten ouwe hoeren daaro, voordat we het wisten was het al 12 uurg eweest en we gingen een kroeg op zoeken waar we konden jammen. Fantastisch:P eerst naar een bar geweest maar die was al dicht. Dus weer teruggelopen, zagen we een truck afgeladen met boxen bier erin. Wij naar zo'n vent om zo'n box te kopen, hij vroeg 500 baht. Dus ik ff snel rekenen en zei ja! Maar Jiggo moest en zou t maar voor 400 baht halen...godverdomme, wat heb ik gelachen zeg....uiteindelijk nog niks gekocht, weer verder gelopen. Probeerde een paar hoeren ons een bar in te trekken, maar dat zag er zo afgelegen, donker en raar uit dat waarschijnlijk wij in onze reet ......................;) Maar goed, verder gelopen en de 7/11 binnen gegaan. Bier geprobeerd te halen, maar dat mocht weer niet na 12'en...godverdomme!!:P Volgende bar.....jeeeeeeeeeeej, drumstel gitaar bassgitaar, fantastisch. Ik op de drum, Jiggo op de gitaar en zingen en Jordan op de bassgitaar. Hahahahaha echt mooi, alleen maar Bob Marley songs, want zoals je ziet op de foto's....Jiggo kon ze broertje zijn:P. Godver, hij heeft zeker wel een uur zitten spelen, echt mooi:) Jordan en ik zijn afgehaakt na een kwartier en gnigen poolen. England vs Holland 2-0....fucking ingemaakt natuurlijk weer:P Op t einde kregen we nog soep en een ijsje, echt een mooie tent....Toen weweer verder gingen, probeerde we een tjoektjoek van een vent te krijgen, zodat we konden gaan rijden, maar dat deed ie toch maar niet. Hij liet ons er wel gewoon in zitten, maar toen die een klant had en we nog steeeds bleven zitten, werd die helemaal leip. Hij trok zo uit ze zijkant een of andere lange stok en dreigde om ons wel ff te meppen. Okee okee, we gaan al:P Nou t zal toen ongeveer half 5 zijn geweest denk, toen we terug waren bij de guesthouse. We hebben geprobeerd om de goudvissen te vangen die daar zwommen maar dat lukte niet. We waren een beetje te luid dus de mensen kwamen hun kamer uit en schelden tegen ons...naja toen zijn we maar weer terug gegaan en nu naar de whiskey bar. We kwamen een Fin tegen die mee ging en dat was ook echt een mooie vent. We zouden de volgende ochtend om 7 uur naar de bergen gaan met ze vieren(Valentina Jiggo Jordan en ik) dus ik dacht: ik haal wel ff koffiezakjes, dan kunnen we hier Irish Coffee drinken...toen was het denk half 6 ofzo. Maar oopeens werd ik om half 11 de volgende ochtend wakker..wtffffffff geen bergen, geen irish coffee, maar wat een paar fantastische dagen hiero in Chang Mai. Ik heb echt zwaar t gevoel dat ik hier al 2 weken ben, maar ik heb hier pas 2 nachten mee gemaakt. Wat maak je makkelijk 'vrienden' hier echt ongelooflijk, vooral gister was echt zo'n fantastische dag. Ik ga denk een paar dagen met Valentina Jiggo en Jordan meereizen naar boven, naar Pay(ofzoiets) en dan zie ik wel weer verder. Echt waar geloof me, als je niet weet wat je wil doen in je leven, ga reizen en ga dan vooral ff langs Thailand!!!

  • 25 November 2011 - 08:11

    Mam:

    Mis een foto van je op een olifant! X

  • 25 November 2011 - 15:24

    Judy:

    He gozer! Leuk te lezen en ga je goed!
    X Judit (je ex SVZ barvrouw ;-))

  • 29 November 2011 - 09:34

    Floyd:

    Maat, Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! 2 jaar geleden zaten we andersom toen zat ik deze verhalen te posten! Alleen een andere context! Haha, Jasper Moek ik vind het geweldig om te lezen dat je het naar je zin hebt en je bent nu alleen nog maar 2 weken weg! De tijd vliegt echt, zoveel meegemaakt!! Don't forget the pictures ;)! Hahaha, nee ik zou zeggen geniet ervan, doe voorzichtig en enjoy!

    Je hoort snel van me, ik lees alles :)!

    Xxxxxxx

  • 29 November 2011 - 11:41

    Mokum:

    Die gaat nog komen Moeders;) ow hartstikke leuk Judyyy;) dankjewel, bij jou ook alles lekker?
    Haha geniaal Peter! Ow dat is helemaal prachtig, dankjewel!! haha, ja dat zit wel goed, ben er (nog) geen een tegengekomen in ieder geval:P
    Maatje!!:D jah fucking strange he, dankjewel man, heb het ook echt super naar me zin, check ook me nieuwe pics op Facebook;) Gaat goedkomen, (L)(L) xxxxx

  • 29 November 2011 - 12:12

    Margreet Kroes:

    Jasper, geweldig om te lezen wat
    jij allemaal meemaakt. We blijven je zeker volgen. Geniet ervan, deze ervaring neem je mee voor de rest van je leven!
    Groetjes van ons allemaal "de Kroesjes"

  • 01 December 2011 - 18:26

    Jente Holt:

    is het leuk op vakantie. svzevenhoven heeft gister van sinterklaasl en zwarte piet bezoek gehad groetjes, jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnntttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 61135

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: