..........One night in Bangkok - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu ..........One night in Bangkok - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

..........One night in Bangkok

Door: Mokum

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 Januari 2012 | Australië, Sydney

Pfffffff das lang geleden.....in 't begin grijp je nog steeds wel erg vaak richting de pc, maar naar verloop van tijd ga je steeds meer aan de heerlijke cultuur van het land wennen en dus ook aan t feit dat bijna niemand een computer hier in huis heeft! Ik miste het ook echt totaal niet ofzo in Thailand, af en toe gewoon ff een kijkje nemen op facebook is wel lekker, maar het schrijven werd wel steeds minder. In me boek bleef ik natuurlijk wel doorschrijven en daar ben ik mezelf(en Jacco;))erg dankbaar voor, want nu weet ik de meeste details allemaal nog. Ik ben nu 1 dag in Sydney en vind het er heerlijk, ondanks dat alles zo verschrikkelijk duur is. Half 4 op 11/1 vertrokken vanuit bangkok, 7 uur in China aangekomen, 9 uur vertrokken en om 10 uur sochtends in sydney aangekomen. Helemaal super goeie vlucht gehad en ik heb al lekker me draai hier te pakken. Ik ga nu weer ff terug naar een maandje geleden in Thailand, zo rond de 12e van de 12e......

Ik had een geniale avond gehad met een zooitje ''ouwe'' mannen en behoorlijk kater van de rooie wijn. 's Middags gingen we(Ozzy, Beer en ik) dan toch echt eindelijk naar de bizarre tempel en Ozzy had niks teveel gezegd, het was inderdaad superbizar. Voor degene die ook mijn Facebook volgen, snappen denk wel welke foto's ik bedoel. Een monnik had daar willen uitbeelden wat er met je zou gebeuren als je wat fouts deed in je leven, zoals drinken en rijden, overspel, etc. Je zag allemaal mensen opengereten worden door dieren en verminkt worden, etc. Ik keek echt me ogen uit, wat een wause monnik was dit zeg....
Na een tijdje zo rond te hebben gelopen, vervolgde we onze weg richting de tempel. Hier zouden we alledrie gezegend worden door Buddha. Het was een behoorlijk bijzonder ritueel; we gingen de tempel in, hier zat de monnik van dienst en wij deden 3x met de handen naar de grond. Dat herhaalden we een paar x en we gaven geld. Nu richting de monnik en hij sprenkelde heilig water over ons hoofd heen, hierna moesten we 2 gouden vierkante plakkertjes op een wereldbol plakken, ook voor 'Good luck' en daarna nog een paar x met handen naar de grond en waren we gezegend. Toen ik buiten kwam moest ik ff weer een tijdje voor mezelf alleen zijn, want net als met de andere tempel, was het weer veels te veel voor me op één of andere manier. Ozzy kwam nog ff vragen of ik wat voelde en of het speciaal was, maar aan mijn gezicht zag hij al genoeg dus hij liet me ff alleen. Dat was goed om ff alleen te zijn en daarna voelde ik me een soort van beter, maar ik snapte het gewoon allemaal niet, dat was hetgene wat wel steeds in me kop bleef zitten...We gaven later nog meer geld in ruil voor geluk en bij de Souvenirshop werden we nog een x gezegend en kregen we geluks'dingen' mee. Ook kocht ik nog een ring, gemaakt van oude Thaaise munten met het symbool van YingYang erop(volgens mij schrijf je het zo) en een draak en een fenix. 's Avonds lieten ze nog een Koreaanse BBQ thuisbezorgen voor het avondeten, maar daarna was het tijd voor bed, want om 3 uur 'snachts begon Chelsea - Man City, wat we zouden gaan kijken bij Jim!

Vroeg er dus weer uit, half 3 op de bank bij Jim met een lekker potje bier en Engels voetbal! Deze x liep Ozzy daar eindelijk is een x met een blij gezicht weg; 2-1 voor Chelsea! Daarna nog ff snel het bedje weer ingedoken, want Ozzy wilde in de ochtend op 'Grasjacht' gaan in Khorat. Nou, we kwamen daar aan, wel 30 winkels die allemaal hetzelfde verkochten; planten, planten en nog eens planten! Dat is zo waus aan Thailand, als 1 iemand iets begint te verkopen, een week later zijn er 3 mensen die hetzelfde verkopen op een meter afstand van elkaar. Kom een maand later terug en t is verdubbeld....Maar goed, 1 shop gevonden met gras, maar dat konden we niet kopen! Dus Ozzy over de zeik, want die dacht dat we niet konden kopen vanwege dat wij blank waren. Maar uiteindelijk, na bellen met Bear legde ze uit dat het gras besteld/gereserveerd was en dat er geen nieuw gras meer kwam. Maar Ozzy ging echt niet met lege handen naar huis, dus die kocht nog eens 20 planten voor in ze voortuintje. Deze hebben we 'smiddags gelijk in de tuin verwerkt en we kregen ook een belletje van Haggis, dat die goed was aangekomen, maar toch nog wel ff een nachtje in Bangkok bleef hangen. One Night In Bangkok.....

's Ochtends vroeg naar de markt geweest met Ozzy, weer een hoop nieuwe 'zooi' binnengehaald en 's middags lekker zitten internetten, Ceelsy opgehaald van school en toen we terug bij het huis aankwamen was Ozzy teruggekeerd van Khorat met Haggis! Vanaf toen niet veel meer gedaan, met ze 3en lekker zitten ouwehoeren, biertje erbij en rustig aan doen:)

Deze dag hadden we 1 taak en dat waren de treinkaartjes boeken voor Koh Samui! We zouden op de 20e naar Bangkok gaan en dan de 21e met de nachttrein naar Koh Samui. 's Ochtends eerst ff wakker geworden met een Irish, voordat we de tuin indoken om te beginnen met het kappen van bamboe. Ozzy ging de dikkere stammen gebruiken om ze schuurtjes te bouwen, de rest ging weer op het vuur. 's Middags dus de kaartjes gehosseld, nagedacht over heerlijke Engelse gerechten die we konden gaan maken en 's avonds een darttoernooitje gehouden. Fack, ik begin me in dit land thuis te voelen.......:O:O

Vandaag dus alles bewerkstelligen wat we gister allemaal besproken hadden onder het genot van een biertje; 'Buying and making of proper felangfood'. Oftewel(voor mijn goede vrienden Sven en Remco;); Het kopen en klaarmaken van goed Westers eten!! We gingen weer naar Khorat, om precies te zijn de 'Big C' en de 'Makro', voor onze etenswaren. Haggis had bedacht om een Beef-Stu te maken en een Livre and Bacon. Laatst genoemde stond op het dagmenu van die dag en jezus wat was dat machtig! Maar wel lekker:) We konden met een goeie grote voetbal onze weg vervolgen richting het dragracing van de lokale jeugd in en rondom Khorat. Was echt dope om te zien, al die jongen gasten, soms wel met ze 10en in een auto die allemaal meesleutelen aan 1 brommer. 1 gozer rijdt er en ze trainen daaro zeg maar voor echte races. Desalniettemin gingen er een paar fuckinghard, niet normaal. Ook nog eentje op ze bek met ze brommer, maar de schade viel meej. Onze magen daarna nog maar eens volgestampt met 7/11 voer; knoflookbrood, croissantjes met ham/kaas en tosti's! MMMMMMMMMMM:D

De zaterdag was de volgende dag en ook deze dag had ik niet echt het gevoel dat we veel hebben gedaan. Ontbijtje klaargemaakt, filmpie gekeken(Fastest Indian) en wat denkje? Net als vorige x, komt Kent binnenwandelen! Naja, dan maar een biertje op het terrasje doen. 's Avonds zouden wij uitgaan in Khorat en toen Kent dat hoorde, was hij daar ook wel voor te porren. 6 uur zouden we de trein pakken, maar ja, het is Thailand en toen we daar aankwamen kregen we te horen dat de trein zeker 2 uur vertraging had. Snel auto's omwisselen(Ozzy ze zoon had ons nu met zijn auto gebracht) en zelf erheen rijden, Kent oppikken en volgas naar Khorat. Hier een TukTuk gepakt richting Sportsbar en na 20 minuten zoeken, eindelijk gevonden. Pfff nu eerst maar is ff wat eten, want dat hadden we al zeker 8 uur niet gedaan! Gelachen daar met al die barvrouwtjes, echt waar, het enige wat je in die oogjes ziet zijn: $$$$$$$$$$$$$$$ Money!!
Hahaha eerste x dat ik echt met zulke barvrouwtjes in contact kwam, maar het kan nog veel erger en dat is Bangkok, maar dat komt later;) Lekker zitten poolen en een schitterende avond gehad. Ozzy en de rest waren al naar een andere kroeg gegaan,m aar wilde nog ff Engels voetbal blijven kijken. Rond 1 uur afgesproken bij het busstation, achterop een brommer gesprongen en die zette me af bij busstation 2. De hele terugweg liggen slapen, Ozzy ze zoon haalde ons weer op, want ik was kapot!:P

De volgende ochtend, het eerste gezicht wat er door me kop heen knalde was Rowena, dus ik wist alweer genoeg; het was weer een schitterende Bretelsavond geweest, hier in het zonnige Thailand! Iedereen had m lekker zitten de volgende dag, 's middags Beef-stu gemaakt, die we savonds hebben zitten verorberen. Dit was 'm voor deze dag, niks meer en niks minder....:P

Het was vandaag de 19e, dus ik was alvast een beetje begonnen met spulletjes uitzoeken; welke erbij Oz konden blijven en welke ik mee ging nemen. De restjes van de Beef-Stu en wat patat als ontbijt gegeten en 's middags werd me haar geknipt voor 1 euro....:O 's Avonds onszelf weer heerlijk laten verwennen door Beer haar kookkunsten en daarna een CHeech & Chong marathon gehouden. Tas nog keurig ingepakt, Bangkok, Koh Samui and who knows what more, here we come!!

BANGKOK!!! 's Ochtends Ceelsy en Bo afgezet bij school en afscheid genomen. Om 10 uur hetzelfde ritueel alleen dan zonder het afzetten bij school met Beer en haar moeder, die Haggis en mij nog eens 'inzegende' met nog meer 'Good luck'. Op naar Khorat met de auto, Ozzy zou ze auto daar laten staan en we zouden met de bus van 11 uur vertrekken naar Bangkok. We kwamen hier zo rond half 3 aan, uitgestapt ergens langs de weg en de taxi ingestapt, op naar Nana Tai Mansion! Je kon goed zien aan de gebouwen hoe hoog het water had gestaan overal, niet normaal. Zandzakken lagen nog steeds kilometers lang langs de wegen, ongelooflijk. Na 3 kwartier bij het hotel aangekomen en wtf, waar was ik nu weer terechtgekomen. Dit was echt veels te luxe voor mij:P het kostte ook 1000 baht voor een nachtje(25 euro) en je kreeg er echt goed waar voor; een keuken, tv, supersized bed, badkamer, heel grote kamer, kastjes en troep, etc. etc. etc. Zoooooo, tassen uitgeladen, op naar het terras, de barren en al het feestgedruis! De straat waar we in waren, Soi Nana, was echt vol met eettentjes en barren. Er was een MacDonalds:D:D:D:D, waar Haggis en ik ook gingen eten, en we spraken in een of andere sportsbar af met Ozzy en George. George komt uit Schotland en woont op dezelfde camping als Ozzy en Haggis en was toevallig ook in Bangkok, want hij ging ze vrouw en kinderen opzoeken in het zuiden van Thailand. Hier in Bangkok, waren de barvrouwtjes nog veel erger. Geld, geld en nog eens geld. Heel erg lief doen en alles, verzin het zo gek maar....Je moet het zelf egwoon een x meemaken, ik ken het wel gaan zitten uitleggen, maar dat heb geen zin...:P Naar een paar barretjes geweest, nog een ouwe vriend van Haggis opgezocht, maar niet gevonden en over de markt heen gestruind. Maar nu was het toch echt tijd voor Soi Cowboy zeiden ze tegen elkaar. Nouuuuu, we liepen erheen en toen moesten we een straat rechts nemen.........alsof er midden in een stad gewoon een attractiepark geopend was; overal lichtjes, vrouwen schaars gekleed die je allemaal naar binnen proberen te trekken, muziek, etc. Dit had ik echt nog nooit gezien:P Hier zijn we denk wel in 10-15 tenten geweest, vrouwen die naakt dansen, vrouwen in pakjes, soms wel 30/40 vrouwen tegelijk op een dansvloer met nummers op hun lichaam geplakt. Als je dan zo'n vrouwjte wil spreken, zeg je tegen zo'n vrouw daar in die tent dat nr, ze komt naar je toe, je geeft haar een drankje en praat met haar en uiteindelijk zou je dan ook meer kunnen doen, vertelde Ozzy me. Hahaha en ik zag dat allemaal gebeuren, ik heb me zo vermaakt daaro...mannetjes van 60 die daar naar binnen komen lopen en met 2 of 3 vrouwjtes van 20 om hem heen zitten en ze maar drankjes blijft geven, fantastisch! Ik heb me zo verschrikkelijk vermaakt die avond, dat ik gewoon de volgende ochtend nog pijn in me buik had!:P Later zijn we naar nog meer barren geweest, nog meer gogo bars, nog een live lesbianshow gezien, echt waar...het kon niet op! One Night In Bangkok.......and it will suck a lot of fucking money out of your fucking wallet!:P

Woooow, me eerste nacht in Bangkok dus achter de rug, fantastisch gehad zeg. Maar vandaag was dan dus ook de dag dat ik goodbye zou moeten gaan zeggen tegen Ozzy. Wat heeft ie me fantastisch geholpen hiero zeg, hij heeft me een start gegeven...een start van me reizen en daar ben ik 'm zo dankbaar voor! We waren allebei als eerste wakker en hij informeerde me om; ''Don't wake up a sleeping, grumphy bear''! Dat ging dus over Haggis, wat er in resulteerde dat we samen op zoek gingen naar een English Breakfast. George had zijn ontbijt in het hotel en die spraken we daar later ook weer. Haggis was ondertussen ook wakker, dus we namen afscheid van George, want die had zijn vliegtuig om 1 uur en wij gingen ergens een barretje opzoeken, totdat Ozzy ze taxi terug nam richting huis. Dat was zo rond 2 uur en toen was het echt de laatste x in 2011 dat we elkaar zouden zien. Haggis en ik gingen hierna nog ff een andere bar opzoeken en rond 4 uur haalde we onze spullen op uit het hotel. We waren zo rond half 6 bij het treinstation, aten wat bij de KFC en dronken een biertje buiten op de straat. Wat een verkeer ook in Bangkok gek, niet normaal. Elk moment van de dag is het daar druk. Om 18.45 stapten we onze trein binnen, die een kwartier later vertrok. Haggis en ik zaten in dezelfde coupe, alleen beide aan een andere kant. Ik ontmoette al gelijk Adele, een Engelse dierenarts die ook aan het rondreizen was en nu onderweg was naar Krabi. Ze ging met Haggis en mij mee naar de restaurantcoupe, waar we de rest van de avond hebben doorgebracht onder het genot van een hapje/drankje/ouwehoertje. Half 11 sloten ze die dan toch echt en was het tijd om het bed op te zoeken. Ik lag bovenin en het was niet echt gemaakt voor Felang:P, maar het pastte precies!

2x snachts wakker geworden, wat wil je ook met een trein die een teringherrie maakt en alle kanten opgaat! Maar goed, half 6 ging de restaurantcoupe weer open en konden we een thee/koffie nemen. Rond 8 uur/half 9 kwam de trein aan in Surathani en ze probeerden ons gelijk in een hippiebus te gooien. Ik vond het prima, maar Haggis bleef maar zeggen; No Jasper, it's Horrible! Believe me, I'm not going in that facking bus! Dus ze stopten ons in een airconbus en binnen no-time sliepen we. Binnen 2 uur waren we bij de boot, maar toen hadden ze ons weer bij een 'hippieboot' afgegooid. Deze bepakte ze gewoon met teveel mensen en als er storm zou komen........t was te gevaarlijk zei haggis, dus hij regelde een taxi en binnen 10 min waren we bij de goeie boot en haalde we nog net die van 10 uur. Deze deed er 1,5 uur, ipv 3,5 uur op die hippieboot. Afijn, half 12 op het eiland en daar stond Richard, de Australier, ons al op te wachten. We waren in Koh Samui!!!

Ik ga er voor nu weer ff een einde aanbreien, volgende x pakken we het weer op in Koh Samui, waar ik een week ben gebleven. Ik ontmoet daar een paar mensen bij wie ik later in de auto spring om nieuwjaar mee te vieren in de fucking jungle! Ik hoop zsm weer wat te plaatsen, heel dikke kus! Jasper

  • 16 Januari 2012 - 03:15

    Peter De Vries:

    Ik had weer mooi leesvoer tijdens mijn nachtdiensten. Via China naar Australie, ik ben benieuwd hoe dat precies gegaan is. Sydney +26 graden, ik zou meteen op zoek gaan naar een Crocodile Dundeehoed, outback style van echt krokodillen leer en met 3 tanden er op!

  • 18 Januari 2012 - 10:37

    Sips En Michelle:

    Het leest gewoon weg als een goed boek!! Nu al benieuwd naar het vervolg!!

    Heel veel plezier!! Lekker genieten!

  • 22 Januari 2012 - 17:41

    Gertjan:

    Hy ruKKER al een lekkere thaise boy gesckoord? Ps neem ff de grootste schaar mee die je daar ken halen een 1450 of zo , het ga je goed moeke, ps niet met vreemde mannen mee gaan hè

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 61168

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: