Reunie in Cambodja!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu Reunie in Cambodja!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

Reunie in Cambodja!!

Door: Mokum

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 Maart 2012 | Australië, Melbourne

En we gaan verder op de eerste van de eerste, twintigtwaalf! Terwijl ik begin met schrijven zitten we onderhand alweer in de 3e maand van het nieuwe jaar en ja, ik weet het, ik loop erg achter... Ik zal beter me best gaan proberen te doen :$

Het nieuwe jaar lekker verrot geopend qua wakker worden, maar dat weer aardig goed gemaakt door lekker ff met Jantine gebeld te hebben! FF wat breakfast voor mezelf klaargemaakt en de rest v/d dag mezelf gevoegd bij de familie van Jeed, de vrouw van Crock. Ze gingen ''Chau Lam'' maken; aan het einde heb je ''sticky rice'' met een smaakje wat ze zelf kunnen toevoegen. Ik mocht ook meehelpen en dat was wel een mooie ervaring. Het geniale van dit alles was ook wel dat de hele fam gewoon meewerkt; kokosnoten halen, openbreken en haren eraf halen, het witte eruit krabben, uit het witte weer 'cream' knijpen m.b.v. water, etc. Er werd bamboe in stukken gezaagd en in de bamboe werd speciale rijst gedaan(dit was mijn taak). Daarna vulde je het op met die kokosnotencream(waar ook nog een beetje suiker bij was toegevoegd) en dan gingen de bladeren van de kokosnoot als een prop erbovenop. Zo hadden we denk wel een stuk of 20-25 bamboesticks, klaar om gestoomd te worden. Dit gebeurde d.m.v. een geul die gegraven werd en waar ze stevig de grond in werden gestoken. Der om heen werden allemaal droge bladeren en takken neergelegd en daarna kon de fik erin. Dat bleef zo ff door stomen voor een halfuur-uur. Wat een proces, echt geniaal! 's Avonds ''team America'' zitten kijken onder het genot van de ''Chau Lam''. Wat een oud en nieuw/nieuwjaarsdag, shitttt ik ga denk later pas allemaal beseffen waar ik allemaal ben geweest en wat ik allemaal heb meegemaakt...

Er was een mierenaanval in de keuken geweest in de nacht en Jeed was al bezig om ze uit te branden. Richard en ik gingen nog de tuin in om op te ruimen en we stookten ook een vuur, wat een beetje uit de hand liep. Grote emmers met water moesten er aan te pas komen, voordat alles door sloeg naar andere stukken bos. Smiddags naar een waterval met een afgeladen auto. Waterval stond alleen een beetje droog, je kon gewoon alle wortels van de grote bomen zien. Er waren ook nog van die visjes in het water die aan je huid gaan zitten zuigen, gratis en voor niets! Savonds naar een 100 dagen feest geweest; 100 dagen nadat iemand dood is gegaan in Thailand, vieren ze nog een keer zijn/haar leven. We gingen met de hele fam hier heen en binnen no-time stond er een tafel voor ons klaar met eten erop. Ze vroegen hoe het eten was en Richard zei: "It's not good, it's brilliant!'' 1 minuut later stond er een fles whiskey op de tafel! Rest vd avond; whiskey, dansen met ouwe vrouwen, zingen in het Thaais, etc. 1 GROOT FEEST! Echt mooi, ze herkende me ook allemaal nog van oud en nieuw dak op t podium had staan dansen; ''Guy from dancing, guy from dancing!'' Fantastische avond!

Vandaag uitzoeken wnnr me bus naar Cambodja vertrok en waar vandaan. Ze konden ons vertellen dat ie misschien om het uur kwam, miss om het half uur, maar miss ook wel om de 2 uur, maar.....hij kwam wel! Thai time....hmmm....Heerlijke verse honing gehad in de middag en er kwam ook nog een vrouw van 70 langs die gaf me al der land, etc. als ik maar sex met der had! What the fuck...moet toch godver niet gekker worden! Savonds naar karoake bar geweest, lekker gegeten en bier gedronken! Ik was de eerste die in slaap viel en dat heb ik geweten de volgende morgen...

Die geniale uilen van een Richard en Crock hadden me helemaal met makeup onder zitten smeren en allemaal foto's gemaakt van mij en een teddybeer met verschillende sexposities, geniaal! :P Het koninkrijk van Thailand werd vandaag verlaten voor het koninkrijk van Cambodja! Ik ging me reismaatjes verrassen met een bezoek en rond 11 uur, kwart over 11 zat ik in de bus. Afscheid genomen van de hele fam en echt een super tijd met ze gehad! Was genoeg plek in de bus en het bracht me helemaal naar de grens. Daar werd ik naar een gozer gebracht die alles voor me invulde, ff betalen en binnen half uur had ik alles voor mekaar om in de rij te gaan staan voor de grensoversteek. Bij elkaar zo'n anderhalf uur bezig geweest om de grens over te komen; 2x werd er wat gecontrolleerd en daarna met de bus naar een taxi plek. Ik had een of andere taxitrip gekocht, 4 man 400 bath(10 euro), maar dan moesten er wel 4 man zijn. Ja kut, dat wist ik niet, dus dat duurde nog weer ff 45 minuten voordat we verder konden gaan. Na anderhalf uur aangekomen in Siem Reap, uitgestapt en een tuktuk ingeknalt, op naar de hostel ''Garden Village''. Wat blijkt nou, zijn er gvd 2 van! En mijn telefoon werkte niet, geen bereik, dus dan maar allebei proberen. Eerste was natuurlijk niet de goeie, zal je altijd zien en de wegen waren zo heerlijk om in een tuktuk te zitten! Toen ik bij de 2e aankwam gelijk weer in persoonsregister gekeken en ja hoor, daar zag ik de namen van Pui en Valentina staan!! Ik zat goed!! Ze gaven me een kamer ergens buiten in een dorm en ik ging later naar een internetcafe in de hoop dat ik ze online kon bereiken. Dat lukte dus niet, wel nog ff met Pascal zitten skypen en later maar bier gaan drinken bij de hostel. Na het 4e biertje zag ik opeens rastaharen de hoek om komen en waren ze daar! Jordan, Jigga, Valentina, Pui, and also Felix and Carla! Het was zooo fucking geweldig om iedereen weer te zien! Felix had ik 1x gezien in Pai, maar neit echt leren kennen, Carla kon ik nog helemaal niet, maar dat maakte geen fuck uit. Ze hadden nog een briefje achter gelaten bij de receptie dat ze uit eten waren, amar die hebben ze nooit aan me gegeven! Diezelfde avond gelijk de pre-party van Valentina der verjaardag gehouden met whiskey,tequila en Angkorbier! Wat een superavond, iedereen weer gezien, gesproken, heerlijk!!! Als eerste down natuurlijk na me lange reis en weinig eten, maar dat gaf niks! We hadden nog een taart voor Valentina en daarna; licht uit! Ik had me spullen gelijk al verplaatst naar de kamer waar Jigga Jordan en Felix lagen(1 dollar per nacht, hoe geniaal).

Word je wakker in de kamer, naar de klote, geen Jigga in de kamer, kiijk ik in Felix ze bed, geen Felix maar 1 of andere Thai..Huh what the fuck, lig ik wel in de goeie kamer!? Volgende bed: Valentina, wtfuck!? Snapte er niks meer van, wat bleek nou, ik had Felix nog nooit zonder muts gezien dus die leek op een Thai zo sochtends vroeg en de rest lagallemaal verspreid op de andere kamer, geniaal! Sochtends maar gelijk de markt op gegaan voor ontbijtje, daarna terrasje gepakt en gestart met het vieren van Valentina der verjaardag! Jigga Jordan en ik bleven over als enigste en we zijn toen nog samen naar de krokodillen gegaan later. Dat was ook wel lachen, we waren al behoorlijk blauw dus de rit met de tuktuk was geniaal! Daarna weer terug, ff wat eten en allemaal dingen gekocht van kinderen op straat. Ook nog een vent die door een ring van vuur sprong, etc. We regelden nog een gratis tuktuk terug naar hostel en vierde in de rooftopbar Val der verjaardag verder!

Sochtends ging de wekker alweer om 4 uur want we gingen naar Angkor Wat!! We wilde de sunrise zien, vanachter Angkor opkomen, dus vandaar zo vroeg. Alles en iedereen nog blauw, tuktuk geregeld door Pui/Val/Carla en eerst gestopt met 24/7 shop voor een zooitje bier! Aangekomen bij Angkor weer verder met tuktuk en daar een mooi plekje gevonden aan het water, ver weg van alle massatoeristen... Hier hadden we een superbeeld van de zonsopkomst. De rest vd dag nog naar 2,3 andere tempels geweest en het is zo immens groot, zo bijzonder, echt superblij dak daar ben geweest. Ga daar heen people, you will love it!! Felix nog kwijt geraakt hiero, iedereen over de zeik natuurlijk, maar Felix zat gwn ergens in een tempel op ee nbankje van ze cola te genieten, droogkloot :P Terug bij de hostel nog gevoetbald met Jordy, me tepelpiercingballetje kwijtgeraakt natuurlijk weer, moest er een x van komen..Savonds gegeten op de markt en ook nog een birthdaycake gemaakt voor Valentina, een hele speciale deze x die ik zeker ga onthouden voor in NL.....;) Super geniale avond gehad met ze alle bij elkaar, wat een topgroep zeg....

Pui en Carla zouden vandaag naar Bangkok vertrekken met de bus van half 12. Hele dag verder beetje rondgezwerft door de stad en nog langs een ''silk farm'' geweest. Savonds de zonsondergang gezien op de rooftop van de guesthouse en er was een 90's party. We waren nog tot het einde op dit feest en daarna gingen we door de stad in. Hier ook nog bij 2 clubs geweest en met alleen de boxer nog aan gedanst op ''I'm sexy and I know it!'' Super geniaal, alleen die gasten van de club vonden het minder geniaal...Echt een super laatste avond in Siem Reap, want wij zouden de volgende dag vertrekken naar Bangkok!

Half 8 opgehaald, bijna geen slaap en dan de bus in. We leerde Justin kennen, een Australier van 28 die precies dezelfde gedachtes had als ons; er moest gedronken worden! Wat een geniale busrit was dit ook weer zeg :) Koud bier gekocht, maar dat was ntauurlijk vet snel alweer warm, ook nog heerlijke goedkope whiskey gevonden en een geroosterde ''sparrow'' gegeten :P Eindelijk bij de grens, iedereen lekker happy en door de eerste kwamen we lekker vlot heen. De tweede duurde echter 3 uur om door heen te komen! Felix was ze paspoort nog kwijtgeraakt toen die ergens lag te slapen, Justin zijn we hier kwijt geraakt, die lag ergens te pitten...Na 3,5-4 uur met de minivan aangekomen in Bangkok en wie was daar; Carla! Die had besloten omn nog maar ff wat langer te blijven en ze had alvast een slaapplek voor ons geregeld! Ergens boven in een huis, 80 bath(2 euro), dorm voor 4 mensen en met 2 junkies op de kamer die niks deden dan spacen, wauw... Op de straat maar ff wat voer gescoord en een biertje gepakt, maar erg laat hebben we t niet gemaakt, iedereen was kapot!

De groep zou vandaag nog kleiner worden; Carla ging naar Kuala Lumpur, Jigga naar Krabi en Felix & Valentina richting Koh Tao... :'( Jordan en ik zouden alleen overblijven en wij verplaatsten naar de hostel van Valentina en Carla. 6 uur savonds vertrok iedereen met de nachtbus en tot die tijd zijn we lekker tempels wezen bezoeken en rond wezen zwerven door Bangkok. Lekker eten van de straat gehaald en smiddags terrasje gepakt. Rond 6e was het dan toch echt janken geblazen, want dit was dus echt het afscheid...Pfff wat heb ik het fantastisch gehad met deze mensen zeg, ik was altijd het kleine broertje in de groep, maar dat vond ik heel niet erg, echt super vriendschappen gemaakt en ik zal de tijd samen echt nooit vergeten! Facking hell, wat je met reizen allemaal meemaakt....Afgesproken met Jordan om maar is ff lekker ''shitfaced'' te gaan, die avond grote torens bier weg zitten drinken en met ladyboys zitten ouwehoeren over een operatie. Het kost ze 120.000 baht(3000euro) om alles weg telaten halen en een 'vrouw' te worden. Hoe kunnen ze dat in godsnaam bij elkaar sparen!? Nog wat pad thai naar binnen gewerkt en bij andere barren geweest, zelfs nog een anchtclub en op t einde; jawel Shitfaced!

Hele dag naar de kut met Jordy, internetcafe in gedoken en uitgechilld, geen reet uitgevoerd, lekker zitten ouwehoeren en hooguit een paar biertjes, het geld begon ook wel aardig op te raken...Deze dag stond echt in het teken van : ''The day after.....One night in Bangkok''! Tas alvast ingepakt, want morgen was voor mij de grote dag voor het echte avontuur; Australie!!

Ontbijtje met Jordan gedaan, internetcafe, laatste dingen uitgeprint en om 1 uur naar het vliegveld met taxi. Afscheid van Jordan genomen, weer tranen natuurlijk, want we zijn toch wel maatjes geworden... Half 3 was ik ingecheckt, half 4 ging het vliegtuig richting China, 7 uur daar aangekomen. 9 uur ging het vliegtuig weer verder richting Sydney, waar we ook weer goed aankwamen en wel om 10uur sochtends!

11 januari is ook de dag dat ik ben gestopt met roken en sinds die dag, nog steeds niks aangeraakt. Vandaag is het 25 maart dat ik dit schrijf, wat dus alweer 2,5 maand clean betekent! Ben er echt super blij meej en hooop het nog steeds lekker vol te houden. Ik zit nu in Melbourne en ben bezig met een Salesjob @ the moment, oftewel; werken in een callcenter! Het gaat allemaal wel aardig en het reizen, etc. leven in een ander land, is allemaal zoooooo gewoon geworden. Ik vind het heerlijk en ik raad het nog steeds iedereen aan om gewoon te gaan doen! PeaceOuttt <3 xxx

  • 25 Maart 2012 - 12:44

    Marion:

    Gelukkig...nu weet ik dat het nog steeds goed met je gaat. Supergoed zelfs!!!

  • 07 April 2012 - 04:39

    Therese:

    Heey!,

    Ja Cambodja staat ook op mijn lijstje. Oooh die gezelligheid herken ik zo goed! Wat een vrij gevoel he, dat reizen, niemand die zegt wat je wel of niet moet doen HEERLIJK!! Ik blijf verlopig nog even in China, daarna eerst Vietnam en dan Cambodja. Geniet ervan doe ik ook :P ! en ik blijf je volgen, dus wel schrijven haha.

    groetjes, Therese

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 61163

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: