Koh Chang & Chillin' - Reisverslag uit Nong Sung, Thailand van Jasper Moek - WaarBenJij.nu Koh Chang & Chillin' - Reisverslag uit Nong Sung, Thailand van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

Koh Chang & Chillin'

Door: Mokum

Blijf op de hoogte en volg Jasper

14 December 2011 | Thailand, Nong Sung

Jezusssssss, ik zit hier nu gewoon al 4 fucking weken! Dat gaat echt snel, niet normaal... Toch heb ik af en toe ook wel weer het gevoel dat ik hier al maanden zit, soms is t echt ff weird:P Het was zeker lekker om zo te starten bij Ozzy, maar ook geweldig om er alleen op uit te trekken! Dat raad ik echt iedereen aan; spring gewoon in dat diepe gat en zie maar waar je terecht komt en dan gewoon je reet redden!!:D T is echt heerlijk, die vrijheid en niet weten wat er het volgende moment gaat komen. Na een ruime week weer teruggekomen bij m'n buitenlandse nest en vanaf daar zal ik de draad van het verhaal weer oppakken........!
Behoorlijk verrot was ik dus uit de nachtbus gekomen, omdat ik op me spullen wilde passen de hele trip. Ik was 3 mensen tegengekomen die beroofd waren en daar had ik dus echt ff geen zin in... Maar goed, Ozzy & Ceelsy(ik schreef de hele tijd Chelsea, maar ik hoorde dus laatst van Ozz dat je het zo schrijft(A)) waren dus al op het busstation van Nakhon Ratchasima(ook wel verkort Khorat genoemd) en we gingen eerst maar is ff een lekkere goeie grote dikke vette bak koffie halen, want daar was deze jongen wel aan toe. Terug richting Nong Sung Ozzy overwelmd met verhalen natuurlijk en voordat ik het wist zag ik het huis, de shop en Beer weer! Veel tijd om uit te rusten kreeg ik niet van onze geliefde vriend Oz; er moesten bomen gesnoeid worden en daar gingen we dan ook gelijk maar aan beginnen. Voor de lege maag werd ook gezorgd, want Beer was al bezig om een heerlijke maaltijd klaar te maken voor ons. Na een tijdje te hebben aangeklooit met de bomen, richting de automonteur gegaan, om te kijken of de truck klaar was voor een avontuur richting Koh Chang! Er moesten nog een paar laatste dingetjes gedaan worden en hij zou 'm komen brengen als ie klaar was, maar wat een vakman zeg... Eigenlijk voor maar een schijtprijs, maakte die alles aan de auto...zelfs dingen die Ozzy niet eens had gezegd, maakte die uit zichzelf en rekende er niks voor. Dat zul je in ons landje denk niet zo heel snel tegen komen.....
Daarna doorgeknald naar Khorat om een nieuwe oplader te halen voor de laptop, want ook deze moest mee naar Koh Chang. Toen we weer thuis aankwamen was het al een uurtje of 4 en zat Peter, een Zweed, wat te drinken op het terras voor het huis. Na een aantal drankies met hem onszelf ''Mosquito-klaar'' gemaakt, want 's avonds gingen we naar een speciale Chinese ''markt''. Het was als een soort kermis en er was ook een optreden van jongeren uit Bangkok. Heel hoog klimmen in zo'n paal en dan allemaal truukies doen, een paar als draak verkleed en dansen, muziek, 4 mensen op elkaar, etc. Was zeker wel vet om ff te zien! Thuis nog ff de foto's en video's van Chang Mai/Pai bekeken en op naar bed, want de volgende ochtend zouden we om 6 uur gaan rijden om op vakantie te gaan.......Koh Chang, here we come!!
Vroeg uit de veren dus, maar 6 uur is het natuurlijk niet geworden;) Rond half 7 reden we weg van huis en Ozzy wilde graag dat ik ''Navigator'' was naast hem:P haha qua richtingsgevoel ben ik een drama, dus dat zal wel lukken Oz!:D Na 3x stoppen voor wat eten en drinken, kwamen we zo rond 2 uur aan bij de boot. Deze konden we al vrij snel op, wat er in resulteerde dat we binnen het uur de wegen van Koh Chang konden gaan berijden(Oeh wat klinkt dat lekker;)). Op 't eiland woonde toevallig nog een vriend van Ozzy, die die al zeker 10 jaar niet had gezien. Ze hadden afgesproken om elkaar bij Bailan Beach te ontmoeten, want hij wist daar wel een mooie plek voor ons om te verblijven. Hij bracht ons naar ''Gu's Bay'', een zeer relaxte accomodatie aan de zee. Geen zand of wat dan ook, maar ik denk dat dat er dan ook voor zorgde dat het er zo uberrelaxt was. White Sand Beach en Lonely Beach zijn de echte trekpleisters van dit eiland, maar dat merk je ook in je portemonnee. Bailan Beach had dus geen zand, maar je kon er tegen een redelijke prijs verblijven en het was ...chillllll. Er zat een zwembad bij, er werkten fucking aardige mensen....t was gewoon flex! 's Avonds uit eten met Oz & Beer, want de andere kids(Nay, Bo & Ceelsy) hadden al gegeten. Lekkere Pad Thai naar binnen gesmurft en terug bij Gu's Bay nog ff een biertje gedaan aan de bar. Wat een schitterende gasten zeg:D na een paar uurtjes zo te hebben gezeten/slapgeouwehoerd was ik het toch wel zat en ging ik(onder luid protest van ''The Oz Men'') lekker naar me nest toe!
Na een nogal ruige droomnacht, wat er voor zorgde dat ik 4x wakker werd, rond een uur of 7 opgestaan. Na een lekker Nescafebakkie met de rest van het gezin op zoek gegaan naar een ENGLISH BREAKFAST!:D Nergens echt wat gevonden wat we wilden, vonden we eindelijk een restaurant, was het niet open! Nou, toen maar gewoon fried eggs + fried bread genomen. Komen we terug bij ons guesthouse, staat het verdomme op de menukaart!:P Helemaal, full English BF! Wtf, lekker hoor...
Ff een duik genomen in het zwembad en door gegaan naar ''White Sand Beach''. Hier lekker de zee in en op vissenjacht gegaan. Na een paar uur wordt je dat wel zat en na 5 min in een stoel was deze jongen dan ook vertrokken richting dromenland. Terug bij de guesthouse ook gelijk maar richting me bed gegaan om nog ff een paar uurtjes te pakken, want 's avonds om 12 uur zou Ozzy jarig zijn en we zouden gaan party'en!!!
Rond half 7 maakte die me wakker en hij was al helemaal met ze kop bij een of andere houseparty:P Ik was nog zo duf als een laffe koala en zat hier niet heel erg nog op te wachten, ik moest eerst foodfoodfood hebben.. 1 biertje gedaan aan de bar bij ons guesthouse, maar toen wilde Oz toch echt wel gelijk een taxi zien te regelen langs de weg. Okeeeeeeeey... Na 10 min een taxi richting Lonely Beach genomen en gestopt bij de ''Lemon Bar''. Hier waren ze al volgas hardhouse aan t knallen, dus ook hier eerst maar ff een biertje gedaan. Eten kon je hier niet krijgen, dus daarvoor moesten we eerst weer verderop, maar Ozzy was al bijna niet meer te houden joh die ouwe gek. Nog een paar uurtjes en hij was 50, maar t leek wel alsof ik 1 of andere jonge hond van 16 naast me had lopen. Bij de TingTongbar ff wat gegeten onder het genot van Engels voetbal en daarna weer terug richting de Lemon Bar. Nu had ik wel lekker de energie om met die idioot uit Engeland mee te gaan en knallen zouden we!:P Heelveel mensen waren er niet, maar uit ons plaat gegaan zijn we zeker wel...! Ozzy heeft ook echt een fantastische eigen style en t interesseert m geen fuck wat andere mensen er van vinden. Nog een paar Duitsers, Nederlanders en Engelsen ontmoet, alleen Ozzy moest de strijd deze x al voor 12'en staken, want hij was een beeeeeeeeeetje blauw!!:P:P Samen uit, samen thuis, ook in Thailand en toen we bij de guesthouse waren was het dan echt zo ver: 12 uur en Oz dus 50!! Fantastisch, wat een avond en nog ff een afsluitend biertje bij de kamer gedaan en toen was het wel bedtijd. Ze hadden nog slingers voor m opgehangen met 50!!! en t zag er allemaal leuk uit!
5 december; sinterklaas/koning van Thailand en een mafkees uit Engeland die in Holland woont/werkt jarig! Na een geniale avond was ook de rust in Ozzy weer wedergekeerd. Lekker English Breakfastie naar binnen gestouwd en samen met Beer en Oz richting waterval. Ik was nog nooit bij een waterval geweest waar het water van boven direct naar beneden knalt en t was echt supermooi. Ik kwam ook helemaal tot rust daaro, vanwege het vallen van dat water en de hele omgeving. Nog ff het poeltje daaro waar het water van de waterval inkwam ingedoken, wat heerlijk koud was natuurlijk:P Van al dat zwemmen trek gekregen en dus maar op zoek gegaan naar een Thais eettentje. Hier ook maar weer gewoon met me vinger wat aangeprikt en zien wat er komt; ik weet niet meer precies wat het was, maar het was wel lekker!:D Smiddags nog ff het internetcafe ingedoken en savonds Green Curry gegeten. Die was weer wat minder, maar wel weer 2 Finnen ontmoet die wilde poolen tegen mij en Ozzy. Door zeer lomp en ongeinteresseerd spel van onze kant 2-1 verloren, maar ook nu weer iemand ontmoet: Phil uit Manchester. Schitterend, Ozzy is voor Chelsea en dat leverde echt prachtige confrontaties en discussies op:P tot laat in de nacht met Phil en z'n vader Jeff en natuurlijk Ozzy bier zitten drinken en slappe mannenpraat zitten uitkramen en op naaaaaaaaaaaar t bedje....!
Een bak koffie en een English BF, de dagelijkse opstart hier in Koh Chang, Thailand. Deze dag zeer weinig uitgevoerd, alleen maar rond gehangen bij de bar, t zwembad of me kamer. Savonds kreeg ik de tip om de Yellow Curry uit te proberen en die was wel degelijk geniaal! Na het eten met Nay wezen poolen; Nay spreekt geen woord Engels en is behoorlijk verlegen, dus vooral in t begin vond ik het vet moeilijk om daar een weg mee te vinden. Ik wil graag praten, ouwehoeren, interesse in iemand tonen en lekker communiceren! Maar dat kan gewoon allemaal niet:P,, dus ik vond het wel leuk dat ie uiteindelijk vroeg via ze zus of ik met 'm wilde poolen. Ook Ozzy zei dat t wel bijzonder was, want normaal moet ie helemaal niks van ''Felangs'' weten. Maar goed; 5x keihard ingemaakt natuurlijk!:P Hoe kan het ook anders...nog ff een laatste slaapmutsie en op naar de laatste nacht, want Beer, Bo en Ceelsy vonden het toch echt wel weer mooi geweest. Beer wilde weer werken, Bo heimwee naar der vriendje en Ceelsy wilde naar school toe.......what the fuck!:P
Koffie, tassen inpakken, English BF en starten maar met die auto. Your navigator of the day will be Jasper Moek and I'm pleased to introduce you to our driver, Mr. Ozzy Gascoigne. We hope that you'll all have a good trip ! Rond half 11 vertrok de boot richting vasteland weer en deze was iets trager, waardoor we onze reis vervolgde rond half 12. Ook nu weer de nodige stops gemaakt en na 7,5 uur toeren waren we weer in vertrouwde omgeving. De rest v/d avond geen fuck meer uitgevoerd en op naar dromenland.

Volgende ochtend gelijk maar ff tegen Ozzy gezegd om een day-off te houden. Maar ja, waar resulteerd dat dan in: bier drinken, films kijken en geen fuck uitvoeren, waardoor je nog luier wordt dan eerst! Nog wel ff langs de supermarkt en de markt geweest, maar daar is ook wel alles meej gezegd. Jim kwam smiddags nog wel ff gezellig langs en savonds weer heerlijk eten gekregen van Beer. Ook gelijk ff tegen Oz gezegd dat als we nog 1 zo'n dag zouden doen ik uit elkaar zou klappen en dat we echt wat moesten gaan uitvoeren de volgende dag....! Hmmm, ik had zelf gevraagd om een day-off en nou gaan lopen zeiken....ik zal ook altijd een Hollander blijven....

Vroeg op voor een Irish en wat toast en op naar de tuin, waar nog een aantal bomen stonden die aan t wachten waren om gesnoeid te worden. Daarna verder met het educatieve gedeelte van de dag, op naar Phi Mai. Onderweg nog ff gestopt bij de krokodillenfarm; jezus wat zijn die beesten....leip! Ik kan me niet meer herinneren dat ik ze eerder hebt gezien in het echt en ze zijn zo vet die beesten! Ze doen geen fuck, de hele dag niet en ze zijn gewoon dope! Na een stuk of 50 foto's doorgereden richting Phi Mai, waar we naar de ''Watergarden'' gingen. Hele oude bomen met allemaal rare vormen hadden hier samen met elkaar 1 onwijs groot dak gemaakt. Dat klinkt volgens mij heel raar, maar moet je maar op de foto's kijken op me facebook, dan snap je het wel!:P Onwijs mooi om te zien zeg... Verder gereden Phi Mai in en hiero hadden ze een soort van ruine, vergelijkbaar met Ankhor Wat in Cambodia. Ze zeggen daar echter dat Ankhor Wat is gebaseerd op de ruine die in Phi Mai staat! Echt waar, facking vet om daar te lopen, gewoon helemaal die oudheid daar te voelen en te zien. Want het was echt een mooi staaltje beeldhouwkunst wat die gekken daar erin hebben verwerkt. Zo blij dat Ozzy me daar naar toe heeft meegenomen! Nu weet ik het zeker; ik ga naar Cambodia! Savonds was er nog markt in het dorp en daar zijn we dus ook nog ff wezen buurten. Later in slaap gevallen tijdens de Simpsons en de zaterdag stond dus alweer bijna voor de deur!;)

Sochtendsvroeg in een ander gedeelte van de tuin aan t werk geweest, het deel wat aan het huis vast zit. Onkruid en plantjes verwijderen, harken, alles in de fik zetten, etc. Smiddags; Flowerhunting! Ozzy is helemaal gek van bloemen, planten, etc. maar mij interesseert het dus echt geen fuck. Een helpende hand wil ik hem best bieden erin, maar vraag me niet of deze plant leuk is of deze.....:P Daarna gelijk maar de knieen zwart gemaakt en de tuin in kleur gezet. Savonds weer ff langs Jim voor nieuwe films, series, etc. en hij nodigde ons gelijk uit voor Chelsea - Man City, die wedstrijd vond dinsdagochtend om 3 uur sochtends plaats. Daar hadden we natuurlijk wel zin in en nadat ie ons ook nog is een zak vol met french fries meegaf kon onze avond helemaal niet meer stuk! Om 11 uur savonds dus nog vol aan de snack gegaan en de dag dus weer mooi afgesloten!

Vandaag zouden we richting de bizarre plek gaan, waar Oz me over verteld had. Ook was daar een tempel waar Oz en Beer me wilde laten zegenen door Buddha voor heelveel geluk verder op me reis. Eerst zouden we nog ff wat eten en het rustig aan doen in de ochtend, een beetje in de tuin werken, je kent het wel:P Maar ja, smiddags komt Oz naar me toe: ''Jasper, we've got some delay.'' Andrew, Jack en Nicolai(3 vrienden van Ozzy; Belgie, Belgie, Frankrijk) kwamen ff een biertje doen en Oz zei: Ahhh 1 biertje en dan gaan we. Jajajajajajja, tuurlijk!:P We zijn dus uiteindelijk niet gegaan....maar wel een geniale middag gehad met die gasten. Alleen maar moppen vertellen en verhalen van vroeger, echt prachtig. Nicolai nodigde ons aan het eind nog uit om bij hem thuis paella te komen eten en dat konden we natuurlijk niet afslaan. Eerst nog ff langs de markt geweest en rond 19.15 bij Nicolai aangekomen. Er zaten al wat gasten in ze tuin, waaronder Pieter(NL), Eric(FR), Kent(ZWE) en Nicolai zelf natuurlijk. Super gezellige avond gehad met die gasten, Nicolai was na mij de jongste(38) en de rest was allemaal boven de 50 en 60!:P Maar ik heb me echt kapot gelachen...ook heerlijk gegeten; 2 schalen paella kwamen er op tafel, whiskey, bier, rode wijn, etc. Na het eten ging het hard met de drank voor de mannen, want er vielen er nog 2 van hun stoel en een paar zeken er zowat in hun broek...nou, echt fantastisch, wat een avond!:D

Fackkkkkkkkkkk, hangover! Rode wijn, het is best lekker, maar het doet zo'n zeer de volgende ochtend...dat heb ik met bier nog geen 1x gehad hier in Thailand! Of dat nou aan het bier ligt hier, ik weet het niet...toch maar is een onderzoekje op loslaten;) ik ga nu echt ff me verhaal afkappen, want ik ben dat typen ff helemaal zat. Ook ga ik nu ff Ceelsy van school halen, want haar dag zit er ook alweer bijna op! Spreek jullie snel weer!!!(K)(K)(K) XXXXXXXXXXXX

  • 14 December 2011 - 15:47

    Kan-theo En Neli:

    Jeetje, Jasper, je lult al schrijvende al zeker meer dan 5 kwartier in een uur! en dan schrijf je het nog op.......man wat een belevenissen. Hopen dat je het goed naar je zin hebt en vanuit 7-hoven wensen wij je alvast een fijne Kerst toe. Doe voorzichtig, he!

  • 15 December 2011 - 13:58

    Zanoune:

    DOPEEEEEE MATTIE!!! we bellen snel weer!! (K)(K)

  • 15 December 2011 - 17:48

    Jacco :

    Geniaal moke, geniaal
    kprobeer je al een hele tijd te bellen maar je moet me toch maar is ff een nummer geven want volgens mij gaat het niet lukken zo :P spreek je snel boks

  • 22 December 2011 - 06:51

    Mokum:

    Hahaha en zonder hetr door te hebben ook nog Neli!!:D haha leuk dat jullie volgen, hartstikke bedankt en jullie ook een superkerst en een superuiteinde!! XX
    Zeker weten Mattie, doen we rond oud en nieuw weer, miss ken je nog wat andere maten around the phone krijgen, msis wel leuk voor allemaal:D:D
    Hee JacccccccccccO;) thanks mate, ik heb jou een smsje gestuurd laatst, maar die is zeker niet aangekomen!? Ik stuurde je dat ik al de 50 paginas had gehaald, maar dat zijn er nu al 70 ;) gga ff chillen met onze boy Swa en dan komt het helemaal goed!! Boxxxx

  • 27 December 2011 - 20:01

    Cynthia:

    Hee Jasper
    Wat leuk om al je verhalen te lezen zeg, moet er wel even de tijd voor nemen om het helemaal te lezen!;)
    Vind het leuk dat je het zo naar je zin heb daarzo!!!
    Veel plezier nog, en alvast een goede jaarwisseling!
    Groetjes Cynthia

  • 27 December 2011 - 20:01

    Cynthia:

    Hee Jasper
    Wat leuk om al je verhalen te lezen zeg, moet er wel even de tijd voor nemen om het helemaal te lezen!;)
    Vind het leuk dat je het zo naar je zin heb daarzo!!!
    Veel plezier nog, en alvast een goede jaarwisseling!
    Groetjes Cynthia

  • 28 December 2011 - 14:42

    Janine:

    Jezus wat een verhalen schrijf jij! Leuk om te lezen.
    Ik weet wel een leuke klus voor je als je weer terug bent ;-))
    Oud en nieuw zal helemaal wel leuk worden in Thailand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 61174

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: