Een nieuwjaar om nooit te vergeten!! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu Een nieuwjaar om nooit te vergeten!! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

Een nieuwjaar om nooit te vergeten!!

Door: Mokum

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 Februari 2012 | Australië, Bundaberg

En we vervolgen ons verhaal weer in Thailand, waar ik aan was gekomen op het mooie eiland, Koh Samui. We waren opgehaald door Richard, een geniale Australier van 62, die later nog meer zal terugkomen in mijn verhaal. Hij bracht ons naar de guesthouse van Jeff, die daar 4 kamers te verhuren had. Hij moest het vooral hebben van al ze ''Westerse'' klanten die bij de bar kwamen en die kwamen er nogal geregeld. Ik ben diezelfde dag nog een beetje de omgeving daar gaan wezen verkennen en merkte al snel dak in een gebied zat waar het behoorlijk party'en was...... wat een ramp weer...;) Ik liep binnen 30 sec een straat in met alleen maar barren, barren en nog eens barren. Wat een prachtig land is dit toch ook! Veels te vroeg gingen Haggis en ik al die barren verkennen en het was veels te rustig. Haggis zwaar naar de klote en we raakten elkaar ergens kwijt en op m'n weg terug naar de guesthouse, scheurde die me voorbij achterop een taxibrommer :P

Lekker vroeg opgestaan de dag erna en weer wezen verkennen. Nu naar het strand geweest, inkopen gedaan, ontbijtje gegeten en lekker gechilld. Bier drinken stond ook vandaag weer op het programma, wat uiteindelijk al vanaf het begin een dagtaak zou worden.

Vandaag zou Crock komen, nog zo'n personage die later weer veelvuldig terug zal komen in m'n story, met zijn vrouw en beiden waren weer vrienden van Haggis en iedereen in de bar. 's Ochtends weer lekker in me eentje rondgedoolt door de straten van Samui en op me weg terug kwam ik Jeff en Haggis in de auto tegen. Ze gingen inkopen doen voor de kerstmaal en daar had ik ook wel zin in. Het regende facking hard deze dag en je merkt al snel dat dit eiland een eigen klimaat heeft. Elke dag heeft het wel wolken, zon, beetje regen maar altijd lekker warm. Haggis maakte smiddags nog ff wat beans & toast klaar en ook Crock arriveerde rond 3 uur. Wat een geniale vent is dat, ik sta veelvuldig met hem op de foto op m'n facebook dus misschien weten jullie nu wie dat is ;) Kerstavond ontknoopte zichzelf in een geniale avond, facking veel lol gehad en de nodige mooie filmpjes gemaakt!

Woehoeeeeeee Merry Chrristmas in mfucking Thailand! 25 graden en geen sneeuw, whatttt! :D Jeff ze vrouw was al druk bezig met voorbereidingen voor het eten treffen en ook Haggis met zijn kookkunsten had z'n nodige inbreng hierin. Rond 1'en stroomde de eerste mee-eters al binnen en de nodige bieries werden alweer naar binnengeklatst. 4 uur het eten op tafel...wauw, facking lekker gek! Lam, aardappels, wortels, sla, sweet potato, collyflowercheese, etc. etc. Heerlijk, bbq natuurlijk nog aangeknalt, het was super! Het einde van de avond was bijna een copy van de vorige avond; 100% lompigheid en fun; geniaal wat een kerst! Deze dag zelfs nog gebeld met Jantine, Berry & Jacco en mijn verzorgers uit NL; mijn ouders!(Deze grap is mede mogelijk gemaakt door CdB-->Colin de Bruijn)!!

2e kerstdag begon met een zwaaaaare hangover, tot 3 uur echt geen reet gedaan, maar toen startte alweer het volgende feestje dus ja...wat moet je dan!? Partyennnnnnnn!! :) Weer heerlijk eten klaargemaakt door Jeff ze vrouw en savonds nog op stap geweest met Crock & ze vrouw, wat een kerst, dit vergeet ik nooit meer !! Ook nog rond 8, 9 uur geskyped met de hele familie thuis, Marleentje & Jantine, supergoed! :)

Zooooooo kerst was weer voorbij, maar de bonsende bovenkamer herrinnerde me aan een geniale kerst! Vandaag weeeeeeeeeer een verjaardag, houd het hier dan ook nooit op!? Wtfuck, smiddags lekker naar het strand geweest, de zon scheen niet dus dat was wel lekker, want dan zou ik tenminste niet in een tomaatje veranderen! Toen ik terugkwam rond het avondeten, was alles en iedereen alweer zwaar aan het zuipen, feesten, poolen, lomp doen, etc. Zoals je al merkt heeft deze jongen niet heel erg veel uitgevoerd op dit eiland, heb bijna niks gezien, alleen maar zowat elke dag een Bretelsdag gehad......Pfffffff, ok moi!

Vandaag hoorde ik Richard en Crock praatten over hun 'Border Bounce'. Richard moest zijn visa verlengen en dat gingen ze doen in Burma. Daar zouden ze een nachtje blijven en dan doorknallen naar Crock ze huis, 2 uur van de grens van Cambodja. Ik dacht; ik vraag gewoon of ik mee kan! En dat vonden deze heren geen probleem, ook al was het leeftijdsverschil tussen ons 33 en 41 jaar! Ik had er echt een goed gevoel bij om met deze gasten mee te gaan. Nog een keer een mooie avond ervan gemaakt en uitgemaakt voor idioot dat ik met die ouwe gasten meeging en niet hier of op een ander eiland ging feesten, maar zoals ik al zei; ik had er een goed gevoel bij om te gaan.....

Zoooooo een weekie op Koh Samui, oftewel; 7 dagen Bretels! Goodbye everybody, maar deze jongen gaat er weer vandoor. 10 uur vertrokken we richting de boot en om 12 uur bracht deze ons weer naar vasteland. Kwart over 1 reden we van de boot af en vervolgden we onze weg richting Ranong, waar we de nacht zouden doorbrengen en Richard de volgende dag ze Border Bounce kon doen. Na 4 uur kwamen we aan in Ranong, via een sluipweggetje die Richard nog wist. Tussen half 6 en 6 uur ingecheckt bij 'Suta House Bungalows' en om de hoek wezen eten(heerlijke Yellow Curry, mmmm). De kamer naast mij zat een vrouw van 44 die me nog wat meer eten wilde voeren. Naja, prima. Ik vroeg nog of het niet zo heet was en zij zei natuurlijk nee. Ik brandde godver heel me bek uit natuurlijk, jezus :P Op de kamer nog relaxt voetbal zitten checken en lekker slaapie doen!

Richard ging vroeg op pad naar Burma en Jeed, Crock en ik gingen ergens ontbijten. Dat ontbijtje duurde ongeveer anderhalf uur, omdat ze gewoon bestellingen vergaten, niet duidelijk waren, etc. Echt fantastisch ! :D 10 uur was Richard terug en konden we weer gaan rijden richting Prachinburi. Rond 8 uur half 9 savonds kwamen we aan bij Jeed & Crock hun huis en dat was werkelijk waar in de middle of the fucking Jungle! Zelfs de GPS zei; 'Navigate offroad'! Zooo hehe we waren er, lekker paar biertjes weggetikt, bedden opgemaakt en slapen, iedereen was bekaf! Ongelooflijk, ik heb deze mensen een paar dagen geleden leren kennen en nu slaap ik gewoon in hun huis en hebben we een geniale roadtrip achter de rug...wtf! :D

Oudjaarsdag was aangebroken! Heerlijk geslapen en sochtends een lekker bakkie van Jeed gekregen. Ik was als enige wakker en nu zag ik echt goed waar we waren; Jungle Jungle Jungle, everywhere! De huizen waren gewoon echt gemaakt van alles wat ze hadden kunnen vinden. Ze nam me mee naar de familie en stelde me in het Thaais voor, want deze mensen konden echt helemaal geen Engels. Daar een tijdje gebleven en genoten van de omgeving. Smiddags met ze vieren naar de supermarkt geweest voor de nodige inkopen voor de rest van de week. Daarna lekker in de tuin gezeten, bier gedronken, Jeed der zussen kwamen nog langs en rond 10'en nam Crock ons allemaal mee naar een groot open veld met een groot opgebouwd podium. OVeral eet-en drinkkraampjes, paar honderd mensen en er werd lekker hard muziek gedraaid. Een paar ladyboys(wat ik niet echt doorhad)vroegen me of ik niet met hun wat wilde drinken en dansen ergens. Ik dacht gewoon van; waarom niet! Laten we er een mooi feestje van maken! Maar ja ik had dus helemaal niet meer door dat het Ladyboys waren, dus na 5 min dat ik daar was voelde ik opeens vier handen me wegtrekken/optillen en zag ik dat RIchard en Crock me daar weg hadden gehaald. Voordat ik kon denken What The Fuck is er aan de hand, gooiden ze me al op het grote podium. Hahaha echt super geniaal, 6 mooie vrouwtjes stonden daar te dansen en ik stond er nu ook tussen. Half uur lang heb ik op dat podium staan dansen, echt facking gaaf! Al die Thai mensen die daar waren klappen voor me en lachen naar me, echt fantastisch! 12 uur ging natuurlijk het vuurwerk in de lucht, beste wensen, etc. Nog ff gebeld met de familie thuis, lastig gevallen door een oud vrouwtje en toen was het feestje toch wel weer mooi geweest. Nog een keertje teruggegaan naar het podium en weer lekker los gegaan, maar het lichtje ging toch wel langzaam uit dus Crock bracht ons allemaal weer veilig terug en zo was het ook voor ons; 2012!!

Zoals ik al zei had ik er een goed gevoel bij om met deze gasten op pad te gaan en me gevoel heeft me ook deze x niet in de steek gelaten! Volgende x vertel ik verder over wat ik allemaal mee maakte in de jungle, me trip naar Cambodja om me reisvriendjes weer te zien en me laatste adventures in Bangkok. Ik bevind me nu in Bundaberg waar ik alweer een weekie aan t werk ben. Vandaag toevallig ff een vrije dag en hopelijk morgen weer aan t werk. Fantastische mensen waarmee ik op de kamer lig en alweer supercontacten gelegd! Ik voel me super en ik ga lekker!! :D Ook zelfs een maand gestopt met roken, zo relaxt! Ik ga jullie spreken, dikke kus!!

  • 13 Februari 2012 - 20:13

    Marion Möhlmann:

    Gelukkig... je hebt het erg naar je zin!
    Dat jaartje is zo voorbij!

  • 07 Maart 2012 - 19:24

    Fam Jansen Tynaarlo:

    Jasper van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel plezier toe gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 61137

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: