Feels like coming home! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Moek - WaarBenJij.nu Feels like coming home! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

Feels like coming home!

Door: Mokum

Blijf op de hoogte en volg Jasper

05 December 2011 | Thailand, Bangkok

Zo, dat was wel weer ff een tijdje geleden, een verslagje hier vanuit het warme warme warme Thailand. Ik schrijf dit verslag nu vanaf het mooie eiland Koh Chang, waar we(Ozzy, Beer, Chelsea, Bo, Nay en ik) zaterdagmiddag zijn aangekomen na een lange 7uurse reis. Echt een fantastisch eiland, maar eerst ff terug naar waar ik was geeindigd...

We hadden een nogal zware nacht achter de rug(Jordan, Jigga en ik), wat er in had geresulteerd dat ik de berg niet op ben geweest, maar Jordan en Jigga wel. Die kwamen later helemaal gesloopt aan en stiekum was ik dus wel een beetje blij dat ik toch nog die paar uurtjes slaap hebt gehad, ondanks de manier waarop. Ikzelf heb die dag ook vrij weinig uitgevoerd, 's ochtends ff een breakfast set A(Fried eggs, 2 toasts and a fruit juice) naar binnen gewerkt en me even op t internet begeven. Teruggekomen bij de guesthouse kwam ik Martine en Pui weer tegen die net hun kookdagje er op hadden zitten en Valentina kwam ook aanwandelen van der day-off. Opeens kwam t onderwerp ''Pai'' naar boven bij iedereen. Waarom gaan we niet zaterdag? Pui ging dan ook al en Martine ging zaterdag richting Bangkok. Ja waarom ook niet!? Gelijk maar ff kaartjes wezen halen voor de 4 uur durende trip richting Pai(150 Baht p.p.)'s Avonds met ze viertjes(Jigga/Jordan/Valentina/Mokum) wat wezen eten in een Thais restaurant, waar we hartelijk werden verstoord door een vrouwtje die haar koopwaar kwijt wilde. Ze zag waarschijnlijk dat ik een makkelijke prooi was, want ze bleef maar de kettingen om me nek douwen. Totdat Jordan zei; buy the hat! Nouja, zoals jullie wel op foto's hebben kunnen zien heb ik nu dus ook die in mijn bezit, net als een ketting, en ik ben facking blij met dat ding!:P We noemden het maar ''the lucky hat'' en toen we later over de avondmarkt heen struinden, werd er van alle kanten geroepen dat ze 'm mooi vonden en ''very good''! Echt fantastisch, want ik snapte er niks van, maar later hoorde ik dat t iets te maken had met een tribe hier uit Chang Mai. Teruggekomen bij onze guesthouse nog ff boven op t dak wezen chillen met elkaar en rond middernacht t bedje maar opzoeken, want iedereen was er helemaal klaar mee!:P

De volgende ochtend hadden we op t programma gezet om richting de ''Dragontemple'' te gaan. Deze x met ze 5'en, want Jigga was er al geweest en die hield nu nog maar ff een x een day off. Wat een ervaring zeg, alleen die trap al; vanaf beneden de kop van de draak tot aan boven aan de trap z'n staart, een fucking end omhoog en zooooo mooi. Binnen bij de tempel was t ook al zo mooi, t is gewoon niet te omschrijven, je moet er gewoon zelf zijn geweest. Vooral het gevoel wat ik had nadat ik ook echt daadwerkelijk in een soort kleinere ''bidruimte'' was geweest. Ik had van te voren geluksbloemetjes of what so ever gekocht en die nam ik mee naar binnen. Binnen moest je op je knieen gaan en kon je bidden, gelukwensen, wat jij wilt. Ik wenste geluk voor me familie thuis, geluk voor me vrienden en vriendinnen, geluk voor me meisie, geluk voor Ozzy en ze fam hiero in Thailand en ook geluk voor me reismaatjes op hun reis verder. Maar toen ik eenmaal naar buiten liep was t zo raar. Ik was stil en heel me buik leek wel om te keren en t werd gewoon ff allemaal teveel al die spiritualiteit/religie. Toen ben ik dus maar ff weggelopen met Jordan en ff naar t prachtige uitzicht wezen kijken vanaf ''t balkon van de drakentempel'', want ik snapte er echt ff geen fuck van. Geluk is Martine ook zwaar van de spiritualiteit, etc. dus daar heb ik wel ff heerlijk goed mee kunnen praten en t ff wat meer een plekje kunnen geven, maar nog steeds snappen allemaal doe ik het niet. Ik denk dak nog maar ff een x'tje moet terugkomen hiervoor...
Terug in Chang Mai ff biertje met Jordan gedaan en later verhuist naar het dak van ons guesthouse, waar om 16.30 uur onze taxi stond te wachten om ons naar 't ''agencybureau'' te brengen. Afscheid genomen van Martine met ze allen, heelveel geluk gewenst met der doelen die ze voor ogen heeft en zij ons daarentegen weer op t hart drukte dat de deur in Zwitserland bij der open staat, maar wel ff bellen!;) Hoppa, 5 uur overgestapt naar onze mini-van, samen met 3 Canadese vrouwtjes en 1'tje uit Chili. Naaaa, dit was echt 1 van de meest gestoorde busritjes ooit; we hadden nog geen bier kunnen kopen, want dat mag niet tussen 2 en 5, geprobeerd te regelen met de chauf of die ff wil stoppen ergens daarvoor, stopt ie ergens waar ze geen alcohol verkopen! Geniaal, weer ff geprobeerd uit te leggen met handen, voeten, lippen en lege bierblikjes, want onze kelen begonnen toch wel een beetje droog te worden. Afijn, na een half uurtje hadden we onze drankjes en er moest natuurlijk ook weer whiskey aan te pas komen, oftewel: 1 grote chaos in die bus!:P Meer ga ik er niet over uitweiden, check de foto's maar dan weet je genoeg;)
Na zo'n 5 uur aangekomen in Pai, dankzij de vele stops die de chauf moest maken, en een taxi ingeschopt door Valentina en Pui richting onze hopelijk nieuwe guesthouse. Hij bracht ons naar Spicy Pai, waar ze nog 2 bedden over hadden. Zo galant als dat we waren, zeiden wij natuurlijk: wij slapen wel buiten...Ik sliep al 10 minuten na aankomst, Jigga en Jordan gingen nog wat bbq'en waarna Jigga ook in slaap viel en ik werd weer om half 3 wakker terwijl Jordan langs liep, wat weer een reden was om samen een kroeg op te gaan zoeken, want het was immers zaterdag! Na kwartiertje een mooi barretje gevonden waar we lekker hebben zitten ouwehoeren en later op de bank daar in slaap zijn gevallen. Rond 6 uur weer richting de guesthouse waar we ons eigen nestje hadden gemaakt.

Gelukkig nog een paar uurtjes meer gepakt en opgestaan met een lekkere nescafe koffie. Pfffff iedereeeeeeeeeen zag er echt waardeloos uit, echt fantastisch:P na een uurtje maar besloten om richting het centrum te gaan en wat te gaan ontbijten, want misschien klaarde iedereen daar wel een beetje van op. Tijdens het eten werden er zoals gebruikelijk weer herinneringen opgehaald die door velen alweer vergeten waren, waar ik ook niet teveel over ga uitweiden... Maar laten we zeggen dat we weer grootse schik hadden:P Jigga, Jordan en ik gingen scooters huren en we zouden later gaan meeten met Pui en Valentina in het zwembad. Daar aangekomen beetje gechilld en getafeltennist, maar toen wilden we toch echt wel ff gaan toeren. Het viewpoint van Pai leek ons wel een mooi stukkie om heen te rijden, zo'n 25 km van t stadje af. Tering, wat een mooie omgeving zeg. Een paar x ff gestopt om een paar mooie pics te knallen en na een klein half uurtje op de top aangekomen. Daar was nog een klein marktje, maar verder niet heelveel bijzonders, dus na een paar foto's weer ''huiswaarts'' gegaan om weer ff wat te gaan eten. Na t eten was t dan toch echt wel ff tijd om op zoek te gaan naar een slaapplaats en met onze GPS voorop(Jigga, die gozer vind echt alles en overal) kwamen we aan bij: 2 my friends! Bij Spicy Pai hadden ze ons sochtends nog een kamer willen verhuren voor 500baht, hier bood die ons er 1 aan voor 250 baht!! En wat een geniale hut was dat ook nog eens, alleen een matras, musquitonet en electriciteit. Buiten nog een veranda'tje en een hangmat, wat wil je nog meer!? Valentina en Pui kwamen onze kant op voor t avondeten(Spicy Pai en 2 my friends liggen zo'n 400 meter uit elkaar),want dat gingen we in t centrum doen en wij hadden scooters...:D Een vegetarisch restaurantje gevonden, lekker happie gegeten en weer opgesplitst, want wij wilden nog wat toeren. Afgesproken in ''Edible Jazz'' om daar te gaan chillen op live muziek en onze zoektocht naar avontuur vervolgd... Tijdens het rijden zagen we nog een zooitje jongeren spelen op een soort van volleybalveldje met een kleine plastic-achtige bal. Jezus, wat zijn die gasten lenig zeg, ongelooflijk... 't Was 1 of andere training maar t zag er echt vet uit! Na een half uurtje vol bewondering kijken richting Edible Jazz gegaan, om daar wat te genieten van de lokale en toeristische muziekklasse. Was wel gezellig en 't had ook echt wel wat, maar na die busreis en nacht van gisteren, waren wij(de 3 J's) t toch wel zat. Onderweg naar de hut nog wat bier gekocht en ik weet niet wat er in dat bier zat, maar t deed erg creatieve dingen ontwaken, met name bij Jordan. We zaten op onze veranda toen die opeens zei: ''He men, if you can make me an bananaleafpants, I will wear it all day long.'' Haha, geniaal 't idee was daar en Jigga stond gelijk op om ze spulletjes te pakken en t uit te voeren. Fantastisch jongen, zo'n 2 uur bezig geweest om 3 ''bananaleafpants'' te maken. We hadden afgesproken om morgen naar de waterval te gaan, dus konden we ze dan gelijk mooi showen! Wat een fantasie, heerlijk....!:D

9 uur de volgende ochtend afgesproken met vrouwe Valentina en vrouwe Pui, maar onze echte bitch Jordan kon ze nest natuurlijk weer niet uitkomen, wat er in resulteerde dat wij nu de vrouwen waren, want wij kwamen om 09.30 bij ze aan. Gelijk maar doorgegaan naar een eettentje om te ontbijten en op naar de waterval, want dan konden we onze nieuwe pants showen!!:P Best een mooie waterval met allemaal rotsies, kleine poeltjes, strominkies, etc. Maar nu was het toch echt ''Bananaleafpantstime''! Schitterend, we hebben ons echt helemaal kapot gelachen, maar ik denk Pui en Valentina nog meer. Echt fantastisch. Ook nog op me plaat gegaan op een behoorlijk glad gedeelte, waardoor ik zo in een klein poeltje gleed. 5 seconden later gleden Jigga en Jordan me achterna:P....en toen was er ook niet heelveel meer over van onze pants. We hadden nog meer die dag op t programma staan, namelijk een of andere canyon en de hotsprings, maar daar moesten we eerst voor terug naar Pai. Daar lekker weer wat gegeten en verder gegaan zonder Pui, die zouden we savonds met eten weer zien. Canyon was ook zeker bruut, bergje op, bergje af. Hier kwam ook wel heel erg duidelijk naar voren dat onze ''nature men'' Jigga echt 1 met de fucking natuur is. Hoe makkelijk hij omhoog en omlaag gaat, afsnijroutes ziet en ga zo maar door...ongelooflijk. Toen we niet meer verder konden weer omgedraaid en een lekker biertje gedaan boven bij 't marktje, want dat hadden we toch wel verdiend na zo'n ''beklimming&afdaling''(A)... Scooters weer gestart richting een spa resort gereden waar ze de hotsprings hadden. Ahhhhhh dat was relaxerend!!!! Eerst 10-15 minuten in het hete water en dan t koude water in en lekker chillen op een stoel. Zooooooooo, daar wordt je duf/sloom/vredig/blij/rustig van!:D Nog maar een x'tje gedaan en toen moesten we echt stoppen, anders bleven we daar slapen waarschijnlijk. 's Avonds de markt opgeknalt en allerlei verschillende dingen geproefd. Valentina stond er op dat ik van alles ging proberen, want ik at nou niet bepaald veel Thaifood. Ik moet zeggen dat t vanaf toen steeds beter ging, want ook Pui bleef me goed voeren met eten en Jasper had ze buikie wel vol aan t einde van de markt. We hadden 's middags al wat rum gehaald en bier voor bij onze hut en ze hadden weer wat in Jordan ze bier gegooid, want nu kwam ie weer met: He men, I think we can drink that rum from a bananaleaf.'' En zo geschiedde; het blad werd gesneden, in de zijkant van onze hut gestoken en de rum van bovenaf er in gegoten. Schitterend....!:D Ook heeft Jigga nog me haar geknipt met ze Zwitserse minimes en ze kleine schaartje. Ook hier doe ik weinig verslag over; hun vinden het allemaal helemaal geweldig en ik...moet er behoorlijk aan wennen, want t is echt totaal niet mijn style:P Toen al het bier en de rum op was, richting de bamboo bar gegaan en daar ff zitten chillen. Ik ben niet lang gebleven, want ik was door me enkel gegaan op de weg ernaar toe en dat deed toch wel behoorlijk pijn, ondanks de alcohol. Dan maar slapie doen, morgen weer een dag!

Deze dag hadden we van te voren al ingepland als een day-off. Ik ging me kaartje kopen voor me terugreis richting Chang Mai, we moesten de scooters terugbrengen en de rest v/d dag zouden we gaan liggen in t zwembad. Jigga was 's nachts nog wezen rijden en uit de bocht gevlogen. Gelukkig was er niks met hem aan de hand en we hebben 'm ff duidelijk gemaakt wat voor een uil het wel niet was. Jordan liep te schelden toen die bij de hut aankwam, maar wist daar ook niks meer van, dus t was weer een geniale avond in 't noorden van Thailand! 's Avonds op de markt weer gegeten en Valentina kwam met het idee om samen terug te gaan naar Chang Mai, want ze ging nu via een andere route naar Laos. Dat vond ik natuurlijk helemaal geniaal, hoefde ik niet alleen terug en Valentina is nog eens een topwijfie ook! Daarna doorgegaan naar de Rasta Bar, waar Rasta Rubic aan t spelen was. Echt een goeie coverband, lekker relaxt gezeten daar met een paar buckets Jack Coke, helemaal in me element! Niet heel laat gemaakt en zo rond 1 uur weer naar de hut, waar Jordan al lag te pitten, terwijl die zou gaan daten. Nog ff een biertje gedaan en de ogen konden weer gesloten worden!

Zo, me laatste dagje in Pai! Ook nu stond er weer niet veel op de program; 16.00 vertrok onze bus vanuit het centrum. Ontbijtje gedaan en maar weer richting zwembad. 's Middags wat stroperige Pad Thai gegeten en met ze 5'en naar het centrum, want het was alweer half 4. Voor de 2e x afscheid nemen in een paar dagen, godverdomme wat een kutzooi...Gelukkig gaan we elkaar allemaal weer meeten in het zuiden, ongeveer over een maandje. Bye Bye gezegd tegen Pui, Jordan en Jigga en met Valentina de reis verder gezet richting het zuiden, Chang Mai! Verder een rustige busreis gehad en rond 8'en aangekomen in het centrum. Dezelfde guesthouse opgezocht waar we eerst hadden gezeten en die hadden er, ondanks de geschiedenis, geen probleem mee dat we weer een kamer namen. Spullen gedumpt, MC Donalds gepakt, toek-toek gestopt, busstation voor een kaartje voor de nachtbus van morgen naar Nakhon Ratchasima, avondmarkt geweest voor meer eten en kado's Ozzy en op naar de Rooftopbar om ff lekker goed te chillen met een lekker drankje!:D Tering, me helemaal kapot gelachen oook nu weer met Valentina, zoveel stomme en lompe foto's gemaakt en rond 2'en richting kamer gegaan.

Volgende dag hadden we wel weer een aantal dingen te doen; ff goed ontbijten, een nieuw guesthouse voor Valentina zoeken, nog meer lekker eten, uitchecken bij de Chang Mai Inn(MR Whiskey Trek; you are never drunk alone;)) en vooral heel erg chillen. Heel leuke dag weer gehad zo met elkaar, maar ja, t was natuurlijk zo weer 6 uur en me bus vertrok om 18.45. Godver, nu had ik echt het gevoel van; ik verlaat ''de groep''. Ik was dan wel alleen begonnen en dat wilde ik ook alleen, maar na een paar dagen maak je al zulke leuke vriendschappen en dan moet je daar ook weer gedag tegen zeggen, dat was wel ff heel erg raar en moeilijk in t begin. Maar goed, als alles goed is zien we elkaar allemaal snel weer en daar ga ik dan ook gewoon van uit!!:D In de nachtbus niet heelveel gebeurt, al me belangrijke stuff in me tasje goed opgeborgen onder me shirt, want in die slaapbussen wordt behoorlijk wat afgerooft. Daarom ook niet heelveel geslapen, ik denk een uur of 2, maar dat gaf niet want om 07.15 was ik weer aangekomen in Nakhon Ratchasima en daar stond Ozzy me al op te wachten met Chelsea! Heerlijk, me Engels/Thaise basis hier....feels like coming home!

  • 08 December 2011 - 22:43

    Ries:

    Geweldig man maak er een hele fijn e reis van 50% is al toppie

  • 10 December 2011 - 10:53

    Je Ex Buur Rob:

    lachen je vermaakt je goed, nog veel plezier en maak veel lol maar wees voorzichtig en tot gauw gr Rob

  • 11 December 2011 - 17:04

    Anita:

    Hé Jasper top man dat je het zo naar je zin hebt.
    het is je zo gegunt maak er nog een fijne tijd van en we blijven je volgen
    xxxx van het zuideinde

  • 12 December 2011 - 12:11

    Peter De Vries:

    Na zo enorm veel indrukken opgedaan te hebben was er tijdens de meditatie voor het eerst een echt rustmoment waarbij je kon stilstaan bij de achterblijvers. Dat je dan even emotioneel wordt is logisch! Je weet het in ieder geval allemaal verdomd goed te verwoorden, 't leest als een avonturenroman, haha!
    Greetz, Peter

  • 14 December 2011 - 05:46

    Mokum:

    Hee allen, thanks for jullie reaxties, echt onwijs leuk om te lezen!! Dikke kus Jasper!

  • 15 December 2011 - 13:57

    Hanny:

    Hallo Jasper ik heb genoten van je verhalen, je kan als je weer in dit regen-land ben wel schrijver worden Het weer hier is niet om over naar huis te schrijven, en als de kinderen Luuk en Tim hier het huis uit zijn :) dan lijkt mij het leuk om met Sjaak ook zo`n reis te maken,

    Veel plezier nog groetjes Hanny

  • 23 December 2011 - 03:42

    Mokum:

    Heee Hanny, mooi om te horen dat je het leuk vind om te lezen! haha dankje:) goed om te horen dat het echt Nederlands weer is in NL:D haha Maar Hanny, dat moet je zeker doen!! Echt waar, ik raad het iedereen aan in ze leven te gaan reizen, het is een fantastische ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 61138

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: