Farmwork & Fun in Bundy... - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu Farmwork & Fun in Bundy... - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

Farmwork & Fun in Bundy...

Door: Jasper Moek

Blijf op de hoogte en volg Jasper

18 Oktober 2012 | Australië, Bundaberg

Ik was dus aangekomen in Bundaberg, dorp dat bekend staat om z’n grote aanbod van ‘Farmwork’. Dat kwam mooi uit, want ik kon wel wat extra geld gebruiken. Ik had nog iets van $1500,- over, dus er was nog geen man overboord, maar als ik wat wilde gaan reizen of geniale dingen gaan doen zoals een skydive bijvoorbeeld, kan een beetje extra geen kwaad.
Toen ik wilde inchecken in de hostel, gaf de pinapparaat aan dat ik helemaal geen geld meer had. Ik begon behoorlijk in paniek te raken, ik had nog maar 2 weken met me pinpas gewerkt en had dit probleem nog niet eerder gehad. Na verschillende anderen dingen geprobeerd te hebben, tot de conclusie gekomen dat ik wel ‘geskimt’ moest zijn.... Najah, maar ff een nachtie geboekt en morgen uitzoeken, eerst maar drinken om dat probleem te vergeten! Het was zaterdagavond toen ik aankwam en iedereen ging drinken in het park, GOON natuurlijk ! :P Haha, wat zal ik dat gaan missen zeg, de goon.... Ik weet niet of ik daar al eens eerder wat over heb verteld, maar ‘Goon’ wordt gezien als een soort van wijn, maar dat is eigenlijk een heel zware belediging voor wijn. Goon is het goorste en goedkoopste wat je maar kan krijgen, maar wat je verschrikkelijk goed dronken krijgt, dus vandaar dat het ook ‘de backpackersdrank’ wordt genoemd. Volgens mij is het gemaakt van ‘ei- en visresten’.........Geen commentaar verder..... ;)
De volgende dag ging ik op een zondag in dit godsverlaten dorpie op zoek naar een internetcafe dat open was...not! Najah, uiteindelijk via Justin(Canadese buddy) ze laptop alles uitgezocht en jawel hoor, ik had alles nog.... Ik moest alleen ff tussen me 2 rekeningen geld switchen, not a fucking problem mate! Diezelfde dag gelijk ingeschreven voor werk en ’s avonds stond ik gelijk op de lijst dat ik de volgende dag aan t werk kon bij ‘Forrest Nursery’! Geniaal! De eerste week ook gelijk helemaal volgewerkt voor $19,20 een uur, das niet verkeerd 
Op mijn kamer lagen Stephan de Duitser, Lora de Engelse en Justin, Bradley & Gillian de Canadezen; mijn kamergenoten voor de aankomende weken! We lagen in een 10bed dorm en aangezien ik de laatste was die in de kamer kwam, had ik natuurlijk een ‘bovenbed’. Het klikte al gelijk in de kamer, met iedereen. Ik weet niet hoe dat allemaal zo snel ging, maar Lora vertelde me later toen ik Bundaberg verliet, dat ik ons 6 helemaal bij elkaar had gebracht in no-time. Voordat ik kwam waren ze gewoon 5 individuen, langs elkaar aan t leven en niet echt veel aan t praten. Nou, dat vond ik toch wel bijzonder dat ze me dat toen vertelde. Met ze 6en hebben we uiteindelijk echt een onvergetelijke tijd ervan gemaakt in de fucking CellBlock Backpackers, Room 1. We hadden onze eigen kalender in de kamer, gemaakt door Justin, met alle aankomende ‘bijzonderheden’ erop. Gill & Justin maakten ook nog eens een cluedo vorm van de hostel, ongelooflijk! Elke dag gebeurde er wel wat, zoals ook 1x was ik met Justin naar de winkel en kwamen we terug met een tafel en 2 stoelen, schitterend! Puzzel gelijk erbij gekocht en een paar dagen later was Lora de tafel al aan t beschilderen. Ik kan zo nog wel veeeeeeeeeeeeel langer door gaan met alles wat we wel niet hebben gedaan in de ‘Room 1 Murder’ of the Cellblock, maar dan gaat dit allemaal veels te langdradig worden. Lang verhaal kort, het was een fantastische tijd!
Het werken daarentegen, viel heel erg tegen. Er kwam steeds minder werk, wat er in resulteerde dat ik na 3 weken maar 1 dag per week werkte. Maar goed, kon mij dat iets schelen!? :P Haha, het was echt geniaal! Nu hadden we veel meer tijd om de vete uit te vechten van de ‘Heros’ tegen de ‘A.H.R.A.’(Anti Hero Rebel Alliance)! Dat ging ook helemaal nergens over, supersookers, van die watersprieten waar je zo lekker hard mee kan slaan en ga zo maar door....
7 Maart had ik ook me verjaardag in Bundy! Geskyped met het ouderlijk gezag natuurlijk ff, onder het genot van een jug vol met bier  We gingen uit eten bij een Thaais restaurant, BYO(Bring Your Own), dus wat breng je dan; 15 liter Goon! Geniaal, wat een avond, eindigen in het park, te horen krijgen dat de manager de tafel heeft kapot geschopt, de laatste goon opdrinken met het liedje ‘Thunderstruck’(Elke keer als die thunder zegt, moet je drinken) en Justin uit ze naad zien gaan tegen de manager. Wat een verjaardag, owjah, nog een supermooi kado van die lieve idioten gehad, een schilderij met 6 hokjes, voor elk vriendje 1; Lora, Stephan, Justin, Bradley, Gillian & Lisa! 
Lora had de bovenkant van de tafel supermooi geschilderd, dus we haalden gewoon het blad van de tafel af en we hadden ons kamerwapen! Aan de muur gehangen, weer wat moois voor onze kamer!
Nou jah, zoals je al leest, het waren echt 6 superweken. Zoveel lol gehad, zoveel mooie vriendschappen gemaakt en ik kan echt wel door blijven lullen over Bundy, maar ik denk dat het ook zo wel mooi is geweest. Het is echt een schijtdorp, waar geen fuck te beleven is, ow wacht, vergeet ik nog iets heel moois te vertellen; ik heb kleine schildpadden zien uitkomen uit hun ei! Geniaal was dat ook, mochten ze vasthouden/aanraken en later begeleiden naar de zee! Owjah en ik begon hier met hardlopen, want ik had toch tijd zat, dus kon ik maar beter ook beginnen met werken aan me lichaam.... ;)
Na 6 weken zei ik gedag dus tegen me vrienden en verliet ik Bundy voor Brisbane. De volgende ochtend had ik me vliegtuig naar Melbourne, waar ik weer herenigd zou gaan worden met Thijs Plomp, herinneren jullie hem nog!? ;) Hij zou daar zijn met Mark, ook al zo’n Zevenhovenaar, maar wat bleek nou? Die was er alweer vandoor gevlogen na 1 week! We hadden afgesproken Koninginnendag met ze 3en te vieren, maar nu waren we nog maar met ze 2en over!
Eerst moest ik nog maar eens zien aan te komen in Melbourne, want in Brisbane heb je 2 airports en ja hoor, je raadt het al: ik stapte uit op de verkeerde. Ik had het nog zo gevraagd die ochtend op het treinstation en alsnog sturen ze me naar het verkeerde, geniaal! Probleem was alleen, ik moest inchecken voor 08.05 en ik was om 7.30 op de ene vliegveld, volgende trein daarheen ging 08.00 en zou 2 minuten duren....Hmmm, fuck :P 7.45 een bus gepakt die me afzette om 08.00 uur, ik rennen naar binnen, verkeerde kant op natuurlijk, maar om 08.03 was ik er dan toch! Pffffff, gered, geniaal :P Na een kleine 2 uur reizen kwam ik aan in een zonovergoten Melbourne, nam de Skybus naar Southern Cross, waar Thijssie zou zijn en hij was er ook! Eerst maar is ff een goeie meal van de Hungry Jacks(Burger King) naar binnen douwen en lekker Hollands ouwehoeren met die geniale blonde idioot! Ahhhhh, het voelde zo goed om in Melbourne aan te komen, ik weet niet waarom, maar het voelde al gelijk zo goed vanaf het begin, alsof ik thuis was! Hij had een kamer in Melbourne International Backpackers, waar ik dus ook heen ging. We vonden gelijk een baantje; ‘’Salesjob, $700,- a week, call Ilya’’. Whatthefuck, that sounds good! :P Haha, wij bellen en de volgende dag hadden we gelijk een afspraak voor een interview! Kassa, wat doen we nu? ZUIPEN!!!!

Geniaal, volgende x gaat het verhaal weer verder waarin ik meer zal vertellen over mijn dalende banksaldo, overlevingseetgedrag, fun met Thijs, maar ook over mijn (geld)ommekeer in OZ!! Love ya all!!!! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 893
Totaal aantal bezoekers 61182

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: