The real adventure starts here...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu The real adventure starts here...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Moek - WaarBenJij.nu

The real adventure starts here......

Door: Mokum

Blijf op de hoogte en volg Jasper

22 Mei 2012 | Australië, Sydney

12/01/2012 was de dag dat ik Australie binnenvloog en landde om 9.30 uur in Sydney. Op het vliegveld moest ik naar 'bay 34', waar een taxi me zou oppikken en brengen naar XbaseBackpackers, waar 4 nachten gereserveerd voor me waren. Bij deze bay ontmoette ik al gelijk de eerste backpackster, Tasha uit Engeland. Ze was ook aan t wachtten op de taxi en na een tijdje gezeten, geouwehoerd en gewacht te hebben, toch maar even een belletje eruitgegooid naar het hostel. Die zeiden weer dat we naar binnen moestten gaan en bij de informatiebalie van het vliegveld het gaan vragen. Wij dat doen, konden ons natuurlijk ook niet echt helpen, maar ze belden wel ff naar het hostel voor ons en die zouden nu dus wel een taxi sturen. Buiten weer wachtten totdat er een man kwam die ons een lift aanbood met zijn taxi en helemaal gratis. Hij had nog een paar andere mensen in ze auto, dus jah wij vonden het wel prima, instappen en naar dat fucking hostel! Hier aangekomen kregen we weer te horen dat we pas om 2 uur konden inchecken, dus de tassen daar afgegooid en zsm een terras opgezocht! Het was egt super weer, volop zon en helderblauwe lucht, graadje of 25-30, heerlijk...! Bij de Sydney Harbour een terrassie opgedoken en me helemaal de tyfus geschrokken van de prijzen, waht the fuck! 2 tappies voor 13 dollar, hahaha niet normaal, stelletje gekken! Najah, paar biertjes gedaan met Tasha dus en daarna weer de stad doorgegaan, op zoek naar de ANZ bank, waar een account op mij stond te wachtten. Na een hoop rondgelopen te hebben, eindelijk wat gevonden waar we beiden super werden geholpen. Yahhhhhhhhhh ik krijg een roze bankpas!!!
Subwaybroodje als lunch en doorgekachelt richting hostel om nu eindelijk wel in te checken en een bed te krijgen! 213 was het nummer van me kamer, een 6bed dorm met wat Engelsen, Duitsers en Finnen erin. Met het Finse groeppie klikte t gelijk al wel aardig, dit bestond uit 4 chicks & 1 gozer, verdeeld over andere kamers in de hostel, maar ze waren allemaal samen gekomen hiernaar Australie. Lekker uit eten geweest savonds bij de Koreaan en me hele bek uitgebrand, yeah baby yeah :P ! De eerste dag zat erop! Aangezien ik net 56 dagen Thailand/Cambodia achter de rug had gehad(waarvan er 1 dag was geweest waarop ik niet had gedronken/gefeest en dat was de laatste, de dag dak vloog naar Australie),vond ik dat me lichaam wel ff een kleine rehab verdiende en dat kwam ook mooi uit want de prijzen hiero in Oz zijn egt belachelijk hoog...

Volgende dag pikte ik me simkaart op, GlobalGossip was me nieuwe provider. Ook deed ikg elijk ff inkopen, ik vond een asian supermarket waar ik een hoop goedkope zooi vond. NOODLES!!! Internetten in de supermarkt, ook geniaal! Savonds eten klaargemaakt met de Finnen, najah ..eten klaargemaakt...noodles, dat ken je niet egt koken noemen :P Die avond wel uitgeweest, in Manly! Hun gingen allemaal met de auto, maar der was geen plek voor mij, dus ik nam de boot een half uurtje en ik was er ngo eerder dan hun. Hier ff lekker gechilld en los gegaan op de dansvloer! 1 uur ging de laatste boot terug dus die moest wel ff gehaald worden...Was egt super om sydney en alles erom heen bij nacht te bekijken vanaf een boot, echt geniaal! Mc Oz ff gehaald voor de lekkere dranktrek! Een burger met rode kool erop, facking vet... :)

Next day kwam ik er wel vroeg uit om wat dingen te regelen; een vlucht ergens naar toe, geld en werk. Geen van deze 3 lukten, want de bank was dicht, bankpas van NL kon ik geen ticket mee kopen en werk, tja daar heb ik niet eens echt heel erg naar gezocht...Noodles weer naar binnen geschoven savonds en op me bed gechilld met een boek en lonely planet, die ik dan toch eindelijk had bemachtigd na 2 dagen! Ook nog met 4 dagen me verblijf in Sydney verlengd!

Op t programma stonden vandaag Sydney Aquarium & Sydney Wildlife. Het regende als een gek, dus was wel mooi om te doen. Supervet joh, zeker dat aquarium, onderwaterwereld vind ik zooooooo bruut en ze hadde wat haaien en vette gekleurde vissen, etc. Superdope, net als dat wildlife, dikke vette kroko gezien en wat slangen. Lekker cultureel gedaan :) Naar 'PeterPans' geweest voor wat info over WWOOFing en gratis internet. Tas alvast ff gepakt, want volgende dag moest ik ff uitchecken, want ik ging naar een nieuwe kamer. Btw, 36 dollar voor een nachtie...what the fuck :P

Sochtends ff langs geweest bij de ANZ bank weer voor wat info over overschrijving naar het buitenland, want wat was het nou; ik ahd een klein beetje teveel geld opgemaakt in Azie, hahaha dus stond een klein beetje rood :P Met de Finse delegatie rondgelopen op zoek naar hun bank, die ze dus pas vonden na een uur, wat een uilen...Najah, op naar Sydney Harbour Bridge & Sydney Opera House! Dat ook weer gezien, ff geluncht in het 'G'daycafe' en wezen shoppen met Jenny, Laura & Hanna. Anssi ging met Julia naar het pretpark en hun alle 5 moestten savonds om 7 uur vliegen naar Cairns, dus ze spraken af dat ze om 4 uur weer terug zouden zijn in de guesthouse. Haha dat liep helemaal op stront uit, want ze kwamen er achter dat er iets mis was met de betaling van de tickets. Geniaal, zware paniek, want Anssi en Julia namen hun telefoon niet op en waren ook nog niet terug. 3 van de 5 tickets waren geregeld en die uil kwam terug rond 5 uur en uiteindelijk heeft ie die laatste 2 tickets ook nog kunnen goed regelen, haha mafkezen:P Dusjah, maar weer afscheid genomen van elkaar, nummers uitgewisseld en gedag gezegd!

Volgestouwd met noodles op pad in Sydney op zoek naar.......ja waarnaar eigenlijk?? Natuurlijk weer vergeten in te smeren, wat voor een mooie rode tint zorgdde op mijn tere witte Hollandse huidje! Ingeschreven bij PeterPans voor het WWOOFprogramma en lekker wezen rondstappen door Sydney. In een parkje me boekie doorgelezen en later in de hostel wat nummers gebeld. Misschien moet ik eerst ff uitleggen wat WWOOFen is; als je wwooft bij mensen thuis, op de boerderij of waar dan ook, dan doe je werk voor ze een paar uurtjes per dag en dan slaap je bij die mensen thuis en krijg je eten van ze. Geld krijg je niet, maar wel dus eten en een dak boven je hoofd. Na het bellen ff het internet opgeknald en daar gekeken of ze nog nieuwe wwooffers nodig hadden ergens. Ik vond er eentje dichtbij Byron Bay dus daar maar gelijk op gereageerd! Hier zou ik ook met Pui weer proberen opnieuw te meeten, dus dit kwam mooi uit! Ook nog naar Manly geweest, Oceanworld waar ik supervette haaien heb gezien, godverdomme dat was zooooooo vet!! :D Roggen schildpadden, etc. Deze dag ook voor het eerst in aanraking gekomen met me nieuwe grote liefde, GOON !! De goorste en goedkoopste wijn die je maar kan vinden en het is fantastisch! :D 4 liter wijn voor 12 dollar, bamm!!! Later belde Neill me op, de man die ik gemaild had en hij vertelde dak gelijk kon komen! Geniaal, ik zei um dak ff me dagen hier afmaakte tot wnnr ik betaald had en dak dan richting Clunes zou komen, waar hij en Steph woonden. 2 Franse dames waren erbij gekomen op de kamer en die heb ik ff savonds Engelse les gegeven, want die konden egt bijna alleen maar Yes and No zeggen...What the fuck, hoe kun je zo gaan reizen!? :P

Volgende dag voor 98 dollar een ticket gekocht richting Clunes, 13 uur in de fucking trein&bus! :P Nieuw beltegoed opgetopt, maar wist ik veel hoe dat allemaal werkte, ik vroeg allemaal verkeerde dingen en zij snapte het niet....lang verhaal kort, ik had na een half uur geld weer op me telefoon, maar vraag me niet hoe! :P Bankpas was ook binnen, me mooie roze pasje!!! Supermarkt geweest, internet en savonds Opera House & Harbour Bridge bij nacht gezien, echt geniaal mooi weer!

Ff uitgezocht waar ik de trein moest pakken, bleek dus Central Station te zijn...Nog wat tandpasta, water en shampoo gekocht. Me was gedaan en gechilld savonds. Weer Engelse les gegeven en geprobeerd te slapen, maar lukte niet egt want was veel te excited vanwege het feit dak de volgende dag op weg naar Clunes ging!

Yeah, me eerste week in Sydney is dit dan, ik ga proberen de aankomende weken helemaal bij te schrijven tot aan nu, 22 mei 2012, gaat een hoop getyp worden, maar ben nu toch lekker aan t chillen in Melbourne! Hard aan t werk in de keuken van het Cuckoo Restaurant en af en toe paar daagies vrij, dus ik ga het proberen! Heel dikke kus en knuffel, Jazzzzz

  • 22 Mei 2012 - 17:10

    Marion Möhlmann:

    Hé...hé.....eindelijk weer een teken van leven. Via je ouders hoor ik wel dat het goed gaat, maar dit is ook leuk!
    Pas op jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 61185

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 11 Januari 2012

Ff op bezoek bij Ozzy in Thailand!

11 Januari 2012 - 30 November -0001

Mokum goes DownUnder!

14 Augustus 2014 - 30 November -0001

New Trip, New Life, New Zealand!

Landen bezocht: